Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Golf se ještě více opozdí, ze zkrácení životních cyklů nezbylo nic
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmá generace evropského bestselleru měla být původně na trhu už nyní, pak byla odložena o pár let. Teď už je jasné, že sedmička si na světě ještě chvíli pobude.
Stávající Volkswagen Golf čeká poměrně dlouhý životní cyklus, ač jej původně měl potkat pravý opak. Sedmá generace přišla na podzim 2012 a teď už jsme měli vítat tu osmou. Nakonec je tu ale jen facelift a na plnohodnotného nástupce si počkáme ještě skoro tři roky. Udávaným důvodem je, že jej německá automobilka chce uvést na trh prakticky souběžně s další důležitou novinkou, a sice elektrickým hatchbackem I.D.. Alespoň tak to prezentuje prodejní a marketingový šéf značky Jürgen Stackmann.
„Nový Golf 8 bude extrémně silným vozem, jeho odhalení přijde pouhý měsíc předtím, než ukážeme I.D. Věříme, že oba modely budou stát pevně na svých nohou a každý z nich bude úspěšný na vlastním písečku,“ uvedl Stackmann. Zároveň přitom dodal, že s oběma novinkami máme počítat v roce 2020, což je hlavně v případě Volkswagenu Golf 8 překvapivé - dosud byl s tímto vozem spojován nanejvýš rok 2019. A víme více i o tom, co auto samo nabídne.
„Elektrifikaci příští generace skončí u plug-in hybridní verze. Pokud se podíváte na paket s bateriemi u platformy MQB, pak akumulátory najdete prakticky všude. Vypadá to možná fantasticky, ale optimální to není,“ popisuje věci budoucí Stackmann. A dodává, že úlohu dnešního Volkswagenu e-Golf převezme právě nový hatchback I.D., který dorazí na platformě MEB zasvěcené přímo elektromobilům.
Tato novinka by dle prodejního šéfa německé automobilky měla nabízet pokrytí v pásmu 400 až 600 kilometrů v rámci laboratoří, což znamená zhruba 300- až 450kilometrový dojezd v reálu. Cílem Volkswagenu je cena na úrovni dieselového Golfu, jehož nejlevnější verze 1,6 TDI se 115 koňmi aktuálně startuje na 535 900 Kč. Tak málo se ale za hatchback I.D. nejspíše platit nebude.
Důvodem jsou úpravy dieselových motorů, jimiž v příštích několika málo letech v důsledku stále přísnějších emisních regulí musí tyto motory projít. Cena aut s pohonnými jednotkami TDI tedy zamíří vzhůru, otázkou jen je, jak moc vysoko. Nicméně tipujeme, že pod 600 tisíc korun bude možné dieselový Golf pořídit, velmi pravděpodobně tedy pod stejnou úrovní bude startovat i Volkswagen I.D.
Pokud se automobilce skutečně povede srazit ceny tak nízko, pak snad může počítat s alespoň nějak větším zájmem, který dnes elektrická auta míjí. Zvláště když díky dotacím by I.D. mohlo být reálně ještě levnější. Automobilka navíc hatchback záhy doplní minibusem i crossoverem, cíl v podobě milionu prodávaných elektromobilů ročně by tak do roku 2025 skutečně mohla splnit. Že i to bude v rámci jejích desetimilionových ročních prodejů pořád jen kapka v moři, nemusíme dodávat...
Produkční verze Volkswagenu I.D. dorazí na počátku roku 2020, pouhý měsíc po odhalení osmé generace Golfu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan