Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O tomto Rusové žertovali na apríla, byli ale snad až moc blízko pravdě
6.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Za dobrý aprílový žert je obvykle považován ten, který lidé „zbaští” i s navijákem. Tomuto věřili mnozí a vlastně se ani není čemu divit.
Jen málokdo si na apríla neodpustí nějaký ten žertík. Je to zkrátka tradice a 1. dubna nesmíte slepě věřit nikomu nic - legraci si z vás může dělat kdokoli od blízkých po média a také my jsme si z vás v ten den trochu utahovali. Vše jsme stylizovali tak, aby bylo po hlubším začtením se do článku jasné, že nejde o realitu, trochu jinou cestou se ale vydal ruský designér Alexander Bušujev. Ten se rozhodl pustit do médií zprávu o novém dopravním prostředku zvláštních policejních sil a vážně to aspoň chvíli bral kde kdo.
Speciální jednotky Ruské federace dnes používají k dopravě na místo určení obvykle stárnoucí minibusy. Jeho náhradou se měl stát stroj nazvaný Bronebus - dlouhý obrněný autobus na dvojím podvozku spojeným kloubovým mechanismem. Upravený transportér měl vznikal v utajení, aby se mohl podílet na programu pro ochranu obyvatel Ruska.
Komplexní dlouhý autobus měl být testován za zdmi továrny a na svět tak rovnou přišel hotový produkt. Bronebus měl podle zveřejněných informací úspěšně složit zátěžové zkoušky a bojové verze již měly absolvovat 93,8 % všech plánovaných testů včetně ostré střelby.
Nový taktický prostředek měl zajišťovat pořádek hlavně v metropoli Ruska a být tedy schopen se postavit i demonstrantům. Moskva měla být pro Bronebus tím pravým místem k nasazení - žije tam spoust lidí a jen takový stroj dokáže na zvolené místo bezpečně dopravit velké množství ozbrojených policistů či vojáků. Zároveň měl osmikolový autobus zajistit jejich ochranu na místě a palebnou podporou zvládnout ochránit i kohokoliv jiného.
Vozidlo slibovalo i slušnou dynamiku díky pohonu hybridním systémem o výkonu 582 koní. Elektropneumatické zavěšení kol mělo umět snížit světlou výšku na 72 milimetrů, na povrchu se špatným terénem by světlá výška vystoupala až na 320 milimetrů. V režimu vojenského krytu vůz klesne k zemi do pevné pozice vlivem centralizovaného systému vyfukování či nafukování pneumatik. Během takové situace měla posádka vydržet obývat uzemněný příbytek po dobu 128 dnů, tvrdily ruské zdroje.
Je to v mnoha ohledech absurdní stroj a když se na něj podíváte dnes, patrně se jen pousmějete. Mnohá ruská média jej ale i kvůli povedeným fotomontážím brala vážně a fámu podpořily sociální sítě, kde lidé houfně sdíleli údajně uniklý snímek prototypu. A zrovna v této zemi není z tak divu. V Rusku vznikla spousta až nesmyslných automobilů podobného ražení a tento by prostě byl dalším z nich. Nakonec, zbraň proti demonstrantům od Kalašnikovu je dokonale skutečná a od tohoto monstra nemá zase tak daleko...
Během pár hodin se pochopitelně rozkřiklo, že bláznivý stroj je jen vyvedený aprílový žert Alexandera Bušujeva. Nápad vznikl jako reakce na neklidnou situaci v zemi Putina, myšlenku podpořil boj proti mezinárodnímu terorismu. Bušujevův nápad se zkrátka nezdál být až tak daleko od pravdy a nakonec jí nemusí být příliš vzdálen ani z hlediska budoucí perspektivy. Autor použil skutečné prvky, které by se mohly objevit ve výbavě ruských speciálních sil. Vtip roku tak může předpovědět alespoň část budoucnosti...
Brutální policejní autobus s kloubem a natáčecími nápravami vypadá na ruské poměry až příliš skutečně
Zdroj: Ruská média
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch