Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Obří opuštěnou továrnu zkrachovalé automobilky nikdo nechce, je jako město duchů
24.1.2020 | Mirek Mazal
Rusové postupně snížili cenu za chátrající areál až na 4,7 procenta původně požadované sumy, ani tak jej ale nikdo nekoupil. Továrna je zřejmě zakletá a zůstává na pospas zlodějům i jiným pochybným existencím.
Ani opakované snižování kupní ceny nepomohlo najít kupce pro dlouho chátrající prostory automobilového závodu TagAZ (Taganrogskiy Avtomobilnyi Zavod). Dříve prosperující firma zkrachovala a zbytky továrních linek se konkurzní správce snažil prodat nejprve za čtyři miliardy rublů (1,5 miliardy Kč). O dva roky později částka padla na 1,022 miliardy rublů (374 milionů Kč) a další sleva stanovila cenu 432,3 milionu rublů (158 milionů Kč).
Zhruba 30 tisíc metrů čtverečných zaprášených dílen se starým vybavením nikoho neoslovilo, proto každý týden klesala prodejní suma o 10 % a minimální hodnota nesměla padnout pod 40 % poslední definované cifry. Ani požadovaná platba necelých 70 milionů Kč ale nevedla k úspěšnému nalezení dobrodruha s plánem využít levné pozemky či zchátralé budovy. Rusové budou muset ještě více zlevnit, možná i někomu zaplatit za revitalizaci rozsáhlého areálu.
Opuštěné haly tak zůstávají bez nového majitele. Dílny tak budou dál marně odolávat nájezdům zlodějů, kteří hledají zbytky cenných strojů. Většina techniky byla demontována a odvezena neznámo kam. Prodávané prostory vypadají jako město duchů po konci světa. Bývalí zaměstnanci jen těžko skrývají smutek, však ještě dobře pamatují plný provoz a montáže aut značek jako Hyundai, TagAZ, Chery, JAC nebo BYD. Návrat výroby aut do těchto míst je ale velmi nepravděpodobné.
Nesplacené závazky zkrachovalé firmy stále činí asi 30 miliard rublů (11,1 mld. Kč). Mezi největší věřitele patří ruské investiční kolosy VTB, Sberbank, Gazprombank a Doninvest. Ručitelem některých půjček je osobně bývalý vlastník společností TagAZ a Doninvest Michail Paramonov, který raději emigroval do Francie pokoušet znovu štěstí v automobilovém průmyslu mimo dosah svých věřitelů.
Fotky z úspěšného období firmy TagAZ s dneškem mnoho společného nemají
Po bankrotu v roce 2014 areál začal rychle uvadat a dodnes se jej nepodařilo zpeněžit, ani velmi levně. Vydražen tak nakonec může být třeba za korunu, i když původně byl nabízen za 1,5 miliardy Kč
Zdroj: Drom
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva