Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Odvěký konkurent Top Gearu srovnal levné hatchbacky, zvítězil nečekaně ten nejstarší
9.12.2019 | Petr Prokopec
Vývoj aut v posledních letech ubíhá překotným tempem a co bylo ještě před pár dny novinkou, je rázem zralé na odpis. V těch nejvíce konkurenčních segmentech to tak funguje, mezi levnými vozy platí evidentně jiné pořádky.
Pokud máte rozpočet napjatý jako tětivu indiánského luku a plánujete koupi nového vozu, nejspíše každým dnem nacházíte alespoň deset nových šedivých vlasů. Nabídka je totiž extrémně široká, stejně jako jsou rozmanité kvality, které daná auta nabízí. Pokud byste přitom měli objíždět showroomy a zkoušet každého z kandidátů na vlastní kůži, kromě nemalého množství času budete muset obětovat také značnou část rozpočtu. Proto jako na zavolanou přichází skupinový test odvěkého konkurenta Top Gearu.
Ještě než ovšem vůbec vstoupíme na startovní rovinku, je třeba připomenout, že Fifth Gear se v rámci nové série rozhodl obejít bez Tiffa Needella. Ten sice byl dosud stěžejní postavou, nicméně jak je vidno, pořad kvůli tomu až tak neutrpěl. Ačkoliv je otázkou, nakolik vás zaujme, neboť jde o klasickou automobilovou show a nikoliv o tu zábavnou z ranku novodobého Top Gearu či The Grand Tour. Na druhou stranu, ve hře je nyní hledání levného vozu, a o takový Jeremy Clarkson zakopává jen čirou náhodou.
Zákulisí tedy již hoďme za hlavu, místo toho si představme vozy, ze kterých dnes můžete vybírat. Jde o nabídku pokrývající zcela nová auta i veterány, jejich vývoj odstartoval ve chvíli, kdy vaše nyní již školou povinná dítka ještě nebyla na světě. Řeč je především o Volkswagenu up! a Fiatu Panda Cross, s nimiž o vaše srdce a peněženku soupeří Kia Picanto, Dacia Sandero, Toyota Aygo a MG3. Všechny tyto vozy lze přitom v Británii pořídit pod 10 tisíc liber (cca 303 tisíc Kč), u nás jsou obvykle ještě o něco levnější.
Jako první přitom selekci opouští Panda, a to především kvůli značnému hluku, který dovnitř proniká od větru i od podvozku. Obdobné výhrady mají Jason Plato a Jonny Smith také i Dacii Sandero, jejíž řízení je vágní a sedadla nabízí malou boční oporu. MG3 je pak sice díky 1,5litrovému motoru rychlejší než zbytek kandidátů, nicméně objemnější jednotka vede také k vyšší spotřebě. Proti Toyotě Aygo pak byl hlavně omezený prostor na zadních sedadlech či v zavazadelníku.
Díky této čistce se výběr smrskává pouze na dva vozy, jenž v podstatě nemohou být rozdílnější, jakkoliv útočí na tytéž smysly. Nicméně zatímco Volkswagen up! přišel na svět již v roce 2011 a od té doby se nějak výrazně nezměnil, Kia Picanto zamířila do prodeje teprve před dvěma lety. Do vínku tak dostala agresivnější design i výkonnější pohonné ústrojí. To se projevuje hlavně při souboji se stopkami, jenž jednoznačně dopadl v korejský prospěch.
Ovšem jak se zdá, Němci již poněkolikáté a nejspíše nikoliv naposledy našli recept na dokonalost. Ač tedy up! za pár měsíců čeká oslava desetiletého pobytu na trhu, své stáří nedává příliš najevo. Něco takového nejspíše nečekali ani ve Wolfsburgu, pročež asi nebude překvapivé, když své mini - stejně jako spřízněný Seat Mii a Škoda Citigo - koncern ponechá ještě nějakou dobu v prodeji bez výraznějších změn. Evidentně totiž nejsou potřeba, čas v segmentu nejlevnějších aut přece jen neutíká tak rychle.
Fifth Gear vybíral nejlepší levný vůz, srovnání nakonec poměrně překvapivě vyhrál letitý Volkswagen up!
Zdroj: Fifth Gear@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024