Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry
2.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Objemné motory mají své výhody a pokud nežijete v zemi, kde se platí daně z podle emisí v normovaném testu spotřeby, nevýhod zas tolik není.
Zastáváte názor, že objem motoru nelze ničím nahradit? Nebo dokonce, že cokoliv s motorem menším než 4 litry je sekačka na trávu? Pak vás jistě bude zajímat statistika prodávaných ojetých aut s motory o objemu čtyř a více litrů na inzertním webu Mobile.de. Mimo jiné i proto, že objemné motory z nabídek aut jednotlivých výrobců postupně mizí - není to tak dávno, co si bylo možné koupit do Passatu čtyřlitr. A dnes nabídka končí u motoru s přesně polovičním objemem.
Pochopitelně, „velký” motor má své nevýhody. Jednak bývá těžší než menší motor a obvykle má větší normovanou spotřebu, což v zemích, kde se platí daně z provozu aut podle množství emisí CO2, znamená vyšší daně. K výhodám ale patří, že to většinou bývají spolehlivé a trvanlivé motory, protože s auty nemají tolik práce, však jsme tu měli osmiválec, který najel 1,6 milionu km za 9 let. A také, že jejich spotřeba bývá relativně tím nižší, čím rychleji jedete - při ostřejší jízdě kolikrát berou výrazně méně paliva než moderní přeplňované motory. Všechno tohle je ale dobře známo.
Nejmenší motor aut ve čtyřech tabulkách níže je šestiválec, ať už řadový nebo vidlicový, největší jsou naopak dvanáctiválce, ať už ploché vidlicové, normální vidlicové anebo W12, kteroužto koncepci používá Volkswagen. Jsou tu motory dieselové i benzínové, americké i evropské, ale pro všechny platí, že mají nejméně čtyři litry objemu.
Aby tu vůz byl vypsán, muselo na Mobile být zrovna alespoň 15 inzerátů nabízejících auta v Německu, jiné podmínky nebyly. Ve čtyřech tabulkách chybí třeba seřazení podle největšího objemu, ale i tak se můžeme podívat na zajímavé výsledky.
Nejlevnější ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru
Nepřekvapivě jsou to starší americká auta, co najdeme na předních místech přehledu nejlevnějších aut s motory nad 4 l. Vítězí Ford Explorer s průměrnou cenou 5 944 Eur, tedy asi 161 tisíc korun. Levně se ale dají pořídit i starší osmiválcové Mercedesy a BMW - lidé z nich mají obavy hlavně kvůli spotřebě, tak - pokud nejde o nic mimořádného - rychle ztrácejí cenu.
Ford Explorer je podle tabulek nejlevnější cestou k velkému motoru
Nejdražší ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru
Pro zajímavost - na druhém konci spektra vidíme hromadu supersportů z Německa a Itálie. Většina aut tu má víc než osm válců a taky víc než 500 koní. Dle očekávání tu jsou dva vozy Rolls-Royce a BMW Z8, jehož ceny v poslední době rostou. Úplných exotů s ještě většími motory bylo v nabídce málo na to, aby se do tohoto přehledu kvalifikovali.
Ceny Carrery GT jsou v poslední době v ohromné výši
Nejžádanější auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur
Za nejžádanější považujeme ta auta, která se v nabídce ohřejí nejkratší dobu, pak je o ně zjevně velký zájem. Prim tu hraje vůz s vidlicovým osmiválcem laděným Yamahou, který lze nalézt pod kapotou Volva XC90. To je spolu s S80 snad jediné evropské auto, které má V8 uloženou vpředu napříč. Ceny jsou příznivé, motory spolehlivé a tak není divu, že se XC90 V8 ohřeje v inzerci průměrně jen necelých 40 dnů. Opět tu vidíme několik BMW a zájem je také o velké kupé od Lincolnu, kupodivu.
Volvo XC90 V8 je zajímavé osmiválcem umístěným vpředu napříč
Nejčastěji nabízená auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur
Zajímavý je také pohled na auta s velkými motory, ze kterých lze v Německu nejvíce vybírat, kterých je v nabídce více než ostatních. Tady s obrovským náskokem vítězí Fordy Mustang. Ke konci února bylo na některou z verzí Fordu Mustang celkem 946 inzerátů s průměrnou cenou 37 275 Eur, tedy cca 1 milion korun. Široká nabídka je také u Mercedesu SL 500 a trojici nejširší nabídky uzavírá Volkswagen Touareg s motory V8 i W12.
Nejširší výběr je mezi Mustangy. Na fotkách SVT Cobra Coupé 4. generace
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva