Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik

Jsou objekty, které se hned tak neokoukají. A pokud se k přirozené atraktivitě přidá pozdější téměř úplné vyhynutí, platí to dvojnásob. Proto je Opel Calibra dodnes tak lákavým vozem, tento se dožil dneška v téměř dokonalém stavu. A může být váš za přijatelnou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik

12.8.2023 | Petr Miler

Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik

/

Foto: Hauck Automobile, publikováno se souhlasem

Jsou objekty, které se hned tak neokoukají. A pokud se k přirozené atraktivitě přidá pozdější téměř úplné vyhynutí, platí to dvojnásob. Proto je Opel Calibra dodnes tak lákavým vozem, tento se dožil dneška v téměř dokonalém stavu. A může být váš za přijatelnou cenu.

Pokud Opel Calibra patří k vašim oblíbeným autům, patrně vám neuniklo, že sehnat dnes kousek v sériovém stavu, s původními koly, zachovalým interiérem a s karoserií, která nemá na sobě víc rzi než původního laku, je velký problém. Ostatně, kdysi jsme na něj vzpomínali článkem šampion v aerodynamice byl sexy, bohužel rezl, který už svým nadpisem říkal vše. A to bylo prosím v roce 2014.

Občas se tedy v prodeji objeví kusy jak z muzea, takové ale dnes stojí klidně k 1 milionu Kč, a to je už je moc peněz pro jakéhokoli obyčejného člověka. Dnes vám ale ukážeme Calibru, která je ve stavu blízkém dokonalosti a může být vaše, i když jste do takového auta ochotni investovat nanejvýš nízké statisíce.

Není to Calibra Turbo, není to šestiválec a není to ani čtyřkolka. Ale její nájezd má blízko k nulovému a stav auta je zjevně vynikající. Pod kapotou je základní dvoulitrový čtyřválec, který posílá svých 115 koní na přední kola, ale aspoň je to manuál - automatická převodovka by auto po technické stránce zabíjela zcela. Řidičské auto to přesto není, krásný youngtimer ve skoro vždy dobře působící rudé barvě ale ano.

Do Německa, kde je nyní prodáván, byl tento vůz dodán jako nový v roce 1991. Měl jen dva majitele, z nichž ten první to s nájezdem navzdory držení vozu až do minulé dekády moc daleko nedotáhl, nenajel ani 20 tisíc km. Pak jej uzmul současný majitel, už sběratel, který s ním ale také moc nejezdil. Dnes tak má vůz najeto pouhých 25 446 km, což za 32 let není skoro nic. Podle prodávajícího tedy nese jen minimální známky používání. A je to na něm vidět, při pohledu na detaily byste mu nehádali ani oněch 25 tisíc km, vše je prakticky netknuté.

Podstatná je i cena. Majitel za tento vůz chce 15 490 Eur, tedy asi 370 tisíc Kč. Není to obecně vzato malá suma, na takhle krásnou Calibru je to ale dnes rozumná částka. Jen nechte pořádně ošetřit podvozek proti korozi, udělejte z ní striktně letní auto a přes zimu ji uchovávejte v suché garáži. A máte opravdu výjimečné auto, které jen tak na silnici nepotkáte. A za pár let ho prodáte jedině dráž, Calibry rostou na ceně raketovým tempem, je to dnes téměř vyhynulý druh.


Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 1 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 01Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 2 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 02Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 3 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 03Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 4 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 04Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 5 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 05Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 6 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 06Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 7 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 07Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 8 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 08Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 9 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 09Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 10 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 10Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 11 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 11Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 12 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 12Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 13 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 13Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 14 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 14Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 15 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 15Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 16 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 16Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 17 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 17Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 18 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 18Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 19 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 19Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 20 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 20Německá kráska téměř do jedné sežraná rzí se dá koupit ve stavu zánovního auta, je dodnes šik - 21 - Opel Calibra 1991 nejety krasny prodej 21
Nejsme v roce 1991, takhle krásná Calibra se prodává dnes, navíc nestojí nesmyslné peníze. Ideální specifikace to není, úplně marná ale také ne. Foto: Hauck Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Hauck Automobile@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.