Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu

Jedno z historicky nejrychlejších Porsche s výkonem 700 koní je za normálních okolností zbraň, která zvládá obkroužit Ring v rekordních časech. Když ale zaprší a za volantem nesedí zrovna eso, nedokáže svůj výkon využít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu

16.10.2019 | Mirek Mazal

Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedno z historicky nejrychlejších Porsche s výkonem 700 koní je za normálních okolností zbraň, která zvládá obkroužit Ring v rekordních časech. Když ale zaprší a za volantem nesedí zrovna eso, nedokáže svůj výkon využít.

Deštěm zkrápěný asfalt spolehlivě odděluje cestující na sedadle řidiče od skutečných pilotů. Nezáleží na výkonu, důležité je veškerou energii přetavit v efektivní jízdu s plynulým stylem a dobrým tempem. Projevuje se to i mezi nejlepšími z nejlepších, stačí si vzpomenout třeba umění Ayrtona Senny nebo Michaela Schumachera, kterým mokro stačilo k tomu, aby s průměrnými auty vítězili v závodech. V moderních autech s turbomotory, které řidiči ztěžují ovládání auta, se dá spolehnout na řadu elektronických asistentů. Jak ale ukáže následující případ, ani to není dost.

Promáčená trať Nürburgringu zaskočila jinak zdatného Sebastiena Vittela, který na suché Nordschelife zajíždí skvělé časy. Zelené peklo v dešti je opravdovým peklem, jeho suchá stopa se za mokra místy stává kluzkou jako led. I proto se pak jezdí zcela jinak, což Vittel v Porschi GT2 RS generace 991 podcenil. Výkon 515 kW čili rovných 700 koní z turbomotoru posílaných přes automat přímo na zadní kola se samosvorným diferenciálem mu tak byl spíše na obtíž.

Auto běžně trhající rekordy tentokrát v nesprávných rukou nedokázalo následovat ani těžké Lamborghini Urus patřící jinam než na okruhy. Italskému slonu částečně pomohl pohon všech kol, civilnější pneumatiky a částečně jeho řidič, známý italský miliardář, který se držel mimo ideální stopu a tedy měl k dispozici více trakce. Vittel jen z dálky sledoval zadní světla mastodonta 4x4 ujíždějícího nikterak závratnými rychlostmi. S trochou cviku by ale oba nejspíše předjelo řidičské eso v citelně slabším autě příhodné koncepce.

Vittel zkrátka neměl svůj den, nepovedlo se mu dávkovat výkon turbomotoru na protáčející se zadní kola. Když už začal kroužit zatáčkou, osahával si limity trakce podivnou prací s volantem, kdy čekal na zásahy ESP, což výborné Porsche dále vyvádělo z rovnováhy. Pokud se chcete podívat na to, jak na mokru na Nordschleife jezdit rychleji s výrazně slabším autem a na slicích, doporučujeme video od jednoho z místních. Ten svou jízdu doprovodil i komentářem vysvětlujícím nástrahy promáčeného Zeleného pekla.


Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 1 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 01Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 2 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 02Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 3 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 03Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 4 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 04Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 5 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 05Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 6 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 06Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 7 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 07Ostré Porsche 911 GT2 RS nedokázalo dojet SUV Lamborghini na mokrém Nürburgringu - 8 - Porsche GT2 RS 991 nedojede Urus na mokrem Ringu 08
Porsche GT2 RS se trápilo celých 20,8 kilometru Severní smyčky

Zdroj: sebastian vittel@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.