Reklama

Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut

Že SUV nikdy nebudou přeborníky v jízdních vlastnostech, je jasné, ale jak mizerná skutečně jsou? Podívejte se, co se stane, když jedno z nich nastoupí k losímu testu ve verzi bez ESP.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut

6.8.2018 | Petr Prokopec

Že SUV nikdy nebudou přeborníky v jízdních vlastnostech, je jasné, ale jak mizerná skutečně jsou? Podívejte se, co se stane, když jedno z nich nastoupí k losímu testu ve verzi bez ESP.

Vlna obliby SUV neklesá, aut toho druhu na trhu neustále přibývá. Stále přitom není zcela jasné, proč se lidé za nimi tolik honí. SUV sice představují nemalou výhodu hlavně ve chvílích, kdy musíte opustit zpevněný asfalt - v té chvíli přichází vhod jejich vyšší světlá výška, velkorysejší nájezdové úhly či brodivost. Jenže kolik z reálných majitelů tohle opravdu potřebuje?

Navíc ona zvýšená stavba jde ruku v ruce se zvýšeným těžištěm a tím i s problémy, které z toho vyplývají. Jakkoliv tedy SUV mohou dobře zvládat i náročnější terén, jejich chování na silnicích podléhá mnoha kompromisům. Na to je třeba pamatovat ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál - čím rychleji pojedete, tím hůře se vám bude reagovat na vzniklou situaci.

Tato skutečnost nejlépe vyplynula najevo při testu Nissanu Kicks. U nás neprodávaný model na některých trzích nahradil Nissan Juke a pokud se do Evropy Juke vrátí, bude to Kicks s jinou karoserií. Dopřát si jej lze s pohonem předních či všech čtyř kol, vybírat pak lze mezi 1,6litrovým a 1,5litrovým benzinovým motorem, manuálem a CVT. Mexičtí zákazníci pak mohou pořídit i základní model bez ESP a právě ten naplno projevil slabiny celé koncepce.

Jak, to vám nejlépe ukáže přiložené video. To je poněkud delší, proto vám rovnou doporučíme přesun na zhruba devátou minutu. V ten moment začíná losí test Nissanu Kicks bez ESP, který sice vůz i testující přečkají bez úhony, ovšem od katastrofy je mnoho nedělilo. Při rychlosti 60 km/h již SUV začalo zdvihat „levou zadní“, po navýšení tempa na 65 km/h pak byla ve vzduchu obě pravá kola.

Při pohledu na dané záběry je pomalu zázrak, že se Kicks vrátil zpátky na zem, ostatně vyděšenost testéra hovoří za vše. Stačí přitom, aby ESP bylo na palubě, a daný manévr vůz zvládl, pochopitelně za cenu zásahu elektroniky. Ukazuje se tedy, že jízdní vlastnosti SUV nejsou v kritických chvílích zrovna příkladné a zachraňují je jen elektroničtí pomocníci. Pochybujeme, že to na jejich popularitě něco změní, ale varovat jsme vás museli. Na videu pak můžete vidět v podobné akci i jiné, u nás přímo prodávané modely. Na titul krále losího testu nemůže přes menší problémy pomýšlet jediný...

Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut - 1 - Nissan Kicks 2018 losi test bez ESP videoscreen 01Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut - 2 - Nissan Kicks 2018 losi test bez ESP videoscreen 02Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut - 3 - Nissan Kicks 2018 losi test bez ESP videoscreen 03Ostrý úhybný manévr v SUV bez ESP ukázal pravou tvář dnes tak módních aut - 4 - Nissan Kicks 2018 losi test bez ESP videoscreen 04
Nissan Kicks, který lze v Mexiku koupit i bez ESP, ukázal pravou tvář jízdních vlastností moderních SUV

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama