Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Otřesné nové logo jako symbol změn k lepšímu? Noví majitelé F1 zase šlápli vedle
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ze všech věcí na světě, které dnes Formuli 1 chybí, je nové logo tou úplně poslední věcí. A má-li jít o symbol změn k lepšímu, je zatím silně kontraproduktivní.
Na nového majitele Formule 1, společnost Liberty Media, prší v poslední době kritika ze všech stran. Nebylo by správné tvrdit, že neudělala nic dobrého, zejména my coby „internetoví lidé” můžeme být rádi, že je teď více online, než kdy byla. Jenže to jsou jen nové cesty, jak dostat k publiku stále stejně „vadné” představení - od problematických pravidel přes limity techniky až po ve výsledku buď monotónní nebo jen uměle dramatické závody se z niterních problémů tohoto sportu nepodařilo vyřešit vůbec nic.
A nezdá sel, že by je Liberty řešila. Sama nyní dokonce hledí do budoucnosti spojené s unifikovanými motory, což jde proti samotné podstatě Formule 1. Díky tomu by samozřejmě byly zvýrazněny rozdíly mezi piloty a upozaděny rozdíly v technice, nicméně i tohle patří k F1 - bez konkurence na poli techniky nikdy nebude tou královnou motoristického sportu, kterou chce být. Krom toho si nedovedeme představit důvod, proč by poté třeba takové Ferrari mělo vůbec v šampionátu zůstávat - a není tedy nikterak překvapivé, že Italové vyhrožují odchodem.
Nejde však o jedinou novinku, která se v poslední době objevila. Třeba Sean Bratches, obchodní ředitel F1, mluvil o tom, že by jezdce na startovní rošt mohly doprovázet děti. Sportovní událost víkendu by se tak rázem zvrhla spíše v jakousi pouť, čehož se staří harcovníci jako třeba Niki Lauda přímo děsí. Tím však seznam důvodů k nespokojenosti nekončí, dále tu máme i snížení příjmů pro týmy, což je něco, co účastníci seriálu za časů Bernieho Ecclestonea nepoznali.
Řada stájí to komentovala tak, že pokud investice ze strany Liberty Media budou patřičně vysvětleny a ve výsledku povedou k vyšším ziskům za nějaké dva tři roky, pak se jednoroční utahování opasků dá přežít. Jenže otázkou je, zda nový majitel investuje vskutku smysluplně a zda své jednání skutečně dokáže obhájit. Už samotný fakt, že v tuto chvíli, v záplavě jiných potíží přihází s novým logem, naznačuje spíše opak. A to ani nemluvíme o samotném logu.
To bylo představeno včera při finální letošní Velké ceně Abú Dhabí a třeba na sociálních sítích jej Liberty Media změnila již pár sekund po jeho odprezentování. Podle ředitelky marketingu Ellie Norman má symbolizovat dva automobily, které jedou po okruhu a bojují o to, který z nich jako první protne cílovou čáru. „Je zároveň výrazné i jednoduché, pročež jej lze lépe aplikovat v digitální éře.
Právě komplexnost starého loga, které šampionát používal během posledních 23 let, byla prý důvodem, proč muselo dojít k inovaci. Bratches navíc dodává, že „řada lidí za celou tu dobu nepochopila, že prázdné místo mezi levou a pravou částí loga je vlastně jednička“. I proto bylo třeba zjednodušení, ke kterému Formule 1 přistoupila prý po vzoru společností jako Coca-Cola či Starbucks.
Je sice pravdou, že když se nyní podíváme na staré logo, skutečně je složitější a onu jedničku uvidíte až ve chvíli, kdy do hry zapojíte mozek. Nicméně je třeba dodat, že právě ona dlouhověkost přispěla k ikoničnosti loga. Díky tomu bude mít nové provedení poněkud horší nástup na scénu, koneckonců třeba Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Valtteri Bottas jsou proti němu.
Také mezi fanoušky jen zřídka narazíte na někoho, kdo by jej obdivoval - padají slova od nevhodnosti takového kroku v současné chvíli před zastaralosti, přílišné primitivnosti až po neoriginalitu kvůli zjevné podobnosti s logem americké televize ESPN. Což bylo mimochodem dřívější působiště Seana Bratchese. Nakonec i video uvádějící nové logo, které si můžete pustit níže, má na Youtube přes 12 tisíc palců dolů, násobně více než kladných hodnocení. To se na Youtube obecně nevídá a nejoblíbenější komentáře jako „masivní změna k horšímu” nebo „odpočívej v pokoji, nejlepší sportovní intro všech dob” už si případně projděte sami.
Mohlo by se zdát, že jde o mnoho povyku pro nic, realita je ale složitější. Musíme se ptát co Liberty Media udělá dál. Pokud namísto změn, které jsou skutečně třeba, investuje nový majitel svůj potenciál do podobných věcí, není to zrovna pozitivní signál pro okolí. A lidé jej zjevně takto vnímají...
Takto vypadá nové logo Formule 1...
...jež nahradilo 23 let staré provedení. To prý bylo příliš komplexní a pro mnoho lidí i nepochopitelné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva