Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně

(videa) Ostřejší verze třistaosmičky není pravověrným hot hatchem, přesto dostala generátor zvuku motoru, který rozezní jen reproduktory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně

20.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(videa) Ostřejší verze třistaosmičky není pravověrným hot hatchem, přesto dostala generátor zvuku motoru, který rozezní jen reproduktory.

V loňském roce se nám Peugeot rozhodl představit dosavadní vrchol řady 308 s přídomkem GT, na který však nelze ani při nejlepší vůli nahlížet jako na hot hatch. Tím má být až stále neuvedené 308 GTi, které snad zamíří na březnovou show do Ženevy. V souvislosti s takovými vozy mluvíme o takzvaných warm hatchích, tedy hatchbacích s vyšším výkonem absentujících od zbytku skutečně sportovnější techniky. Tedy až na nepatrně snížený podvozek, výkonnější brzdovou soustavu a deaktivovatelné ESP.

Jak už zaznělo dříve, francouzské 308 GT se představilo hned s dvojicí motorů, pročež benzinovou stranu nabídky reprezentuje jednotka 1,6 THP s výkonem 205 koní a šestistupňovým manuálem, zatímco na dieselové straně je dvoulitr BlueHDI o výkonu 180 koní se spotřebou čtyři litry, avšak ten je spojen jen s automatickou skříní EAT6 obohacenou pádly řazení na volantu. Jen pro doplnění je dobré vědět, že silnější motorizace zvládá zrychlení na stokilometrovou rychlost za 7,5 sekundy a že turbodiesel na pětku dokáže akcelerovat z 80 na 120 km/h za 5,5 sekundy.

Pro obě verze je však společné, že budou standardně vybaveny bez ohledu na karoserii - objednat lze i kombi SW - paketem Driver Sport Pack, o němž jsme se zmiňovali již v testu běžnější kombiverze 2,0 HDI. To, že v kabině zjistíte jeho přítomnost pomocí tlačítka Sport, není až tak důležité, jako fakt, co se při aktivaci sportovního režimu stane. Budíky, které jsou běžně bíle podsvícené zrudnou a mezi nimi se objeví primitivní telemetrie ukazující například aktuální velikost výkonu, točivého momentu plus tlak turbodmychadla či měřič přetížení v G.

Dále vám ztuhne posilovač řízení, přiostří se mapa motoru, respektive odezva plynového pedálu a v případě automatické převodovky dojde také ke změně logiky jejího řazení. Všechno výše zmíněné je však zároveň doprovázeno také nedeaktivovatelnou simulací jadrnějšího zvuku motoru, který vskutku nepůsobí přirozeně a kabinou se line z reproduktorů. Zajímavé je, že tento fakt Peugeot nijak nezatajuje, či spíše se jím přímo chlubí.

Samozřejmě, že podobnou věc známe už ze všech možných BMW a produktů dalších značek, do budoucna jí budou mít třeba i Hyundai. Posuďte však dle přiložených videí raději sami, jak dramatická je změna zvukového projevu právě v Peugeotu. Kdyby se dal umělý zvuk motoru vypínat, byli bychom jistě vděčnější. Takhle to znamená, že dostanete v rámci sportovního módu buď všechno nebo nic. Jen pro doplnění se sluší připomenout, že sportovní paket s touto „finesou“ mají v příplatkové výbavě motorizace 1,2 PureTech (130 koní) a 2,0 BlueHDI s manuální převodovkou, zatímco u GT ho dostáváte vždy. Na české ceny nejnovějších verzí si ještě musíme počkat, ale do prodeje se mají dostat v první polovině letošního roku.

Zvuk před a po aktivaci sportovního režimu

Reklama na 308 GT


Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 1 - Peugeot 308 GT prvni foto 00Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 2 - Peugeot 308 GT prvni foto 01Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 3 - Peugeot 308 GT prvni foto 00aPeugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 4 - Peugeot 308 GT prvni foto 01aPeugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 5 - Peugeot 308 GT prvni foto 02Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 6 - Peugeot 308 GT prvni foto 03Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 7 - Peugeot 308 GT prvni foto 04Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 8 - Peugeot 308 GT prvni foto 05Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 9 - Peugeot 308 GT prvni foto 06Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 10 - Peugeot 308 GT prvni foto 07Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 11 - Peugeot 308 GT prvni foto 08Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 12 - Peugeot 308 GT prvni foto 09Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 13 - Peugeot 308 GT prvni foto 09aPeugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 14 - Peugeot 308 GT prvni foto 10Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně - 15 - Peugeot 308 GT prvni foto 11
Peugeot 308 GT není pravověrným ostrým hatchbackem, přestože výkon za hranicí 200 koní u benzinové verze může slibovat opak. Zvukovým projevem se však snaží řidiče navnadit k rychlejší jízdě - i ve slabší naftové variantě

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše