Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot chce po koupi Opelu dobýt svět. Nedobije ale spíš Opel Peugeot?
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Roberta Peugeota nejsou ani tak důležité celkové registrace, jako to, že prodáváte aspoň 3 miliony aut na klíčovém trhu. A toho Francouzi dosáhli.
Jednou z největších letošních událostí v automobilovém průmyslu se stala fúze PSA a Opelu. Francouzský koncern od amerického General Motors za 2,2 miliardy Eur (cca 59,45 miliardy korun) převzal německou automobilku, čímž se rázem stal druhým největším výrobcem aut v Evropě. PSA s Opelem se povedlo přeskočit alianci Renault-Nissan a usadit se hned za Volkswagenem.
Pro GM byl odprodej ztrátové firmy pozitivním krokem, dle prezidenta firmy se americký koncern zbavil mlýnského kamene na krku. Důvodem bylo především to, že General Motors nikdy nevěděl, jak s Opelem naložit a nikdy tak plně nevyužil jeho potenciál. Bude to pod taktovkou PSA jiné? To je otázka, nad níž jsme zatím mohli pouze spekulovat.
Trochu světla do toho přinesli zástupci klanu Peugeotů, kteří vlastní 22,19 % hlasovacích práv a 13,68 % akcií. Dle nich PSA konečně dosáhlo na úroveň, na kterou by Francouzi jen sami nejspíše nevystoupali. Podle Roberta Peugeota, který má na starosti strategii koncernu, totiž nejsou důležité celkové globální registrace, ale dosažení prodejů na úrovni alespoň 3 milionů aut na jednom trhu.
„Všichni velcí výrobci dosahují na každém klíčovém trhu tří milionů registrací,“ vysvětlil důvod, proč vlastně PSA koupilo Opel, Robert Peugeot. Jeho bratranec Jean-Philippe pak zachází ještě dále, když dodává: „Toto umožní celému koncernu dobýt zbytek světa, pěkně krok po kroku. Tento úkol zůstává pro PSA tím nejdůležitějším.“ Nedostatkem sebedůvěry tedy klan Peugeotů rozhodně netrpí.
Podle Roberta Peugeota zvládne koncern dobýt svět i proto, že „Opel je silný na trzích, kde není silné PSA“. V tomto mu čísla dávají za pravdu, například ve Velké Británii Opel jakožto Vauxhall prodává více aut než Peugeot, Citroën a DS dohromady. Mezi deseti nejžádanějšími vozy v Anglii za první letošní čtvrtletí totiž najdeme Astru a Corsu (loni zde byla i Mokka), ovšem žádného Francouze.
„Mezi značkami tedy bude docházet jen k malému kanibalismu,“ dodal Robert Peugeot. A právě to jsou podle jeho bratrance důvody, proč „se naše rodina chtěla sblížit s Opelem ještě předtím, než došlo k dohodě s General Motors“. Tím přitom není míněna aktuální fúze, ale spolupráce, již obě strany navázaly již v roce 2012.
Minimálně z pohledu zástupců PSA i GM jde o ideální situaci, my se ale zatím kloníme spíše jen k vítězství na straně Američanů. Ti sice ztratili cca milion registrací ročně a tudíž se prohloubí jejich ztráta na VW Group a Toyotu, na druhou stranu však na překonání těchto výrobců v globálním měřítku stejně nemohli příliš pomýšlet. Tyto plány má nyní zjevně PSA, před kterým ovšem leží opravdu dlouhá cesta. Nezapomeňme, že Peugeot už se jednou do podobné eskapády pustil. A spíše než o dobývání světa mohl hovořit o tom, že jej podobná akvizice dobíjí k zemi...
Robert a Jean-Phillipe Peugeotové vidí v odkoupení Opelu jen samá pozitiva
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch