Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot potichu vystavil svou krásnou 508 v místech, kde si ji nikdo nesmí koupit
26.4.2019 | Petr Prokopec
Automobilky běžně neukazují své vozy v místech, kde je není možné pořídit, Francouzi ale v tomto případě udělali výjimku. Svou 508 GT ukázali na srazu fandů aut v americké Atlantě.
Čína sice je největším automobilovým trhem světa, ovšem v posledních měsících nepředstavuje pro automobilky zrovna ráj na zemi. Prodeje konstantně klesají a výhled do budoucna není zrovna růžový. Evropa je na tom snad ještě hůře, stále tvrdší limity redukují zisky výrobců na minimum a my kvůli nim můžeme zamávat na rozloučenou těm nejzajímavějším verzím mainstreamových vozů. Jak se tedy zdá, zůstává tu jediná naděje, a tou je Amerika, zejména pak Spojené státy, kde lidé touží po novinkách stále více a legislativci jim za současného vedení země nehází klacků pod nohy více, než by bylo zdrávo.
Není tedy překvapivé, že americký sen by rády prožily i ty značky, které v těchto končinách svého času operovaly, ovšem poté se stáhly. Jednou z nich je i Peugeot, který se poprvé vydal za Velkou louži již na konci 50. let minulého století. A zpočátku byl i úspěšný, ačkoliv šlo spíše o alternativu vůči americké či japonské produkci. Jakmile ovšem do kabrioletu se lvem ve znaku nastoupil legendární detektiv Columbo, stal se Peugeot pomalu ikonou a prodeje letěly nahoru, byť již nikoliv u léta nevyráběného modelu 403.
Francouzi ovšem poněkud usnuli na vavřínech, což se začalo projevovat na odbytu velkého sedanu 505, který byl poslední zadokolkou značky. Stál za tím zejména stárnoucí design, neboť vůz byl navržen v 70. letech, prodával se však ještě v roce 1992. Nikoliv však již v USA, Peugeot tento trh opustil o rok dříve po fiasku spojeném s modelem 405. Ten byl sice v Evropě zvolen Autem roku, ovšem v zámoří byl shledán nekonkurenceschopným. V roce 1991 se tak prodalo jen 2 240 kusů a vedení zavelelo k ústupu.
Jak jsme však zmínili v úvodu, americký trh začíná být stále důležitější, a proto se Peugeot rozhodl, že jej zkusí dobýt podruhé. Původně se s návratem počítalo až v roce 2026, nicméně před pár týdny značka oznámila, že s akcí začne o tři roky dříve. To jen dokazuje, že Číně se již tolik nevěří a je třeba hledat štěstí jinde. A co více, danému štěstíčku je třeba vycházet naproti. Proto Francouzi neváhali a začali testovat reakce publika. Na nedávné akci Caffeine & Octane konané v Atlantě tak ukázali Peugeot 508 GT, který si tam v tuto chvíli nikdo koupit nesmí, ani kdyby sebevíce chtěl - americká pravidla jsou v tomto ohledu velmi striktní.
První reakce jsou více než kladné, vůz Američanům do značné míry připomíná čtyřdveřový Ford Mustang. Jen lépe spasovaný a osazený kvalitnějším interiérem. Otázkou však je, jak by Američané přijali současná pohonná ústrojí, maximem je totiž přeplňovaná jedna-šestka. Jejích 225 koní sice vypadá působivě, ovšem samotný objem pohonné jednotky by pro zákazníky mohl být nepřekonatelnou překážkou. Na druhou stranu nikdo neví, jaké nálady budou za oceánem panovat za čtyři roky a hlavně - s jakými motory tam Francouzi svá auta nabídnou.
Z aktuálního úhlu pohledu by tedy návrat Peugeotu do Států nemusel skončit fiaskem, byť vše bude záviset na technice a správném nacenění. V druhém zmiňovaném ohledu jsou sice Francouzi v Evropě stále sebevědomější, v zámoří ale zjevně budou muset sklopit krovky. Zvláště pokud svůj útok chtějí založit na tradičních karosářských stylech a nikoliv na SUV, která mají pro Američany nejen malé hnací ústrojí, ale navíc jsou pro ně příliš malé i svými venkovními rozměry.
Představení vozu v Atlantě není nikterak náhodné, v tomto městě bude mít Peugeot svou americkou základnu. Dá se ovšem předpokládat, že francouzské novinky zamíří i do dalších metropolí, aby i tamním motoristům mohla trochu poklesnout čelist. Řada z nich logo lva na přídi vidí vůbec poprvé, což není podivné - 80 procent Američanů nemá pas a Evropu zná jen z filmů.
Peugeot 508 GT se před pár dny objevil na jedné akci v americké Atlantě. Přítomné ohromil, i proto, že značka tento trh opustila v roce 1991. Zakrátko se na něj ale hodlá vrátit
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva