Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné

Rezerva v dnešních autech nemusí být vůbec a i pokud je, může být ušlá či jinak nefunkční. Policie radost z náhrady mít nebude, s ohledem na okolnosti by ji ale mohla tolerovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné

31.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rezerva v dnešních autech nemusí být vůbec a i pokud je, může být ušlá či jinak nefunkční. Policie radost z náhrady mít nebude, s ohledem na okolnosti by ji ale mohla tolerovat.

„Pneumatiku” Tweel od Michelinu, kterou nepíchnete ani nemusíte dofukovat, si na osobák prozatím nekoupíte, třebaže její příchod i do tohoto světa je na spadnutí více než kdy dříve. Tuto gumu se samonosnou konstrukcí spočívající ve vertikálních žebrech z odolné pryskyřice, jež spojují běhoun a střed, by nejspíše mnozí rádi již měli na svých autech. V provozu u ní hrozí méně problémů, nelze ji píchnout a ani z ní neuchází vzduch. Problémem ovšem je, že určena je zatím pouze pro zemědělské a průmyslové stroje, nejnověji pak pro užitkové či rekreační čtyřkolky. Klasická auta zatím mají smůlu.

I když možná ne až tak docela, jak naznačují mechanici, kteří na YouTube provozují kanál Life OD. Ti se rozhodli, že vyzkouší, zda lze pneumatiku nahradit lepicí páskou. Svůj záměr pak rovnou realizovali, k čemuž využili Toyotu Corolla čtvrté generace. Ta byla vyráběna od roku 1979, přičemž většina karosářských variant byla nahrazena již po pouhých pěti letech. Kombík, který je hvězdou pokusu, však v nabídce vydržel až do roku 1987.

Generace E70 přitom byla vůbec poslední s pohonem zadních kol. Tuto koncepci Toyota u páté generace (s výjimkou modelů AE85 a AE86) opustila a již se k ní nevrátila. To jsme ovšem poněkud odbočili, proto rychle zpátky k pokusnému nahrazení pneumatiky lepicí páskou.

Komplikovanější bylo již nasazování nového „pláště“. Bylo poněkud zdlouhavé a mechanici vyzkoušeli několik způsobů, než zjistili, že nejjednodušší je dát auto na zvedák, sešlápnout plyn a nechat pásku na kolo navinout tak silou motoru. To v polních podmínkách zopakujete stěží, pokud by se vám ale „podařilo” někde propíchnout či rovnou prorazit gumu bez rozumné náhrady, můžete si - jak vidno - rezervu takto vyrobit sami.

Ačkoli celý nápad vypadá ztřeštěně, obutí z lepící pásky je překvapivě funkční. Autoři pokusu jej vyzkoušeli na silnici i při driftování a „páskoguma” pořád držela. Při mírnější jízdě s ní tak jistě půjde dojet do nejbližšího pneuservisu, třebaže k nadšení případné policejní kontroly to jistě nepovede. Zajímavé také je, že sundat svérázné obutí je dolů šlo mnohem snáze, než jej namontovat - protáčení zadních kol pásku rychle speklo do masitého bloku. Ten si autoři videa ponechají jako připomínku této kratochvíle.

Pochopitelně, berte vše s nadsázkou, tohle je hlavně legrace. Přesto není bez zajímavosti, že takto fungující obutí kola vyrobit lze. Využití tohoto poznatku v praxi bude jistě omezené, kdo ale říká, že tento svět jednou nebude vypadat jak ve filmech o Šíleném Maxovi...


Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné - 1 - Lepici paska misto pneumatiky 2018 videoscreen 01Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné - 2 - Lepici paska misto pneumatiky 2018 videoscreen 02Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné - 3 - Lepici paska misto pneumatiky 2018 videoscreen 03Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné - 4 - Lepici paska misto pneumatiky 2018 videoscreen 04Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné - 5 - Lepici paska misto pneumatiky 2018 videoscreen 05Píchli jste a funkční rezervní kolo nikde? Řešení existuje, je ale opravdu svérázné - 6 - Lepici paska misto pneumatiky 2018 videoscreen 06
Pro užití na běžných silnicích vám zrovna tohle nedoporučujeme, pro zábavu na dvoře ano

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.