Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu

Na dnešní poměry překvapivě uvolněné video má na svědomí sama automobilka, která chtěla ukázat v co nejlepším světle univerzálnost výkonných SUV. A nedá se říci, že by nebodovala.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu

22.8.2019 | Mirek Mazal

Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na dnešní poměry překvapivě uvolněné video má na svědomí sama automobilka, která chtěla ukázat v co nejlepším světle univerzálnost výkonných SUV. A nedá se říci, že by nebodovala.

Když se výrobce aut pokouší předvést schopnosti své novinky v ostré akci, obvykle je u toho nespočet bezpečnostních opatření. Pilot mívá helmu a závodní overal, vůz je někdy i vyrámovaný, okolí trasy lemují různí asistenti. A k tomu si na výsledném videu musíme přečíst, že o vše se postarali profesionálové v kontrolovaném prostředí.

Během ukázky jízdních výkonů nejsilnějšího SUV značky Porsche nic takového neuvidíte. Extrémní hybrid prohnal cestou i necestou po rozestavěném okruhu lemovaném stroji se závodním pilotem za volantem, který se tomu všemu smál s čepicí na hlavě. A to je sympatické tak nějak z podstaty.

Formálně vzato má jít o rekord švédského Gotland Ringu, který model Cayenne Turbo S E-Hybrid pokořil v čase 3 minuty a 51. Čas tu ale nehraje žádnou roli, protože závodní okruh je stále rozestavěný a automobilka použila staveniště k prezentaci šíře schopností svého stroje.

Povrch severní části tratě o délce 3,2 kilometru je už asfaltový, jižní napojení Gotland Ringu dlouhé 4,2 kilometru je zatím sotva pořádně posypané štěrkem. Televizní moderátor a závodník Tim Schrick v roli testovacího jezdce si poradil se všemi nástrahami, dokonce před kamerami pobavil, když se téměř dvoustovkou hnal rozestavěnými úseky s upřímným úsměvem a bekovkou na hlavě.

Zábavná podívaná má připomenout univerzálnost SUV, ale Cayenne se na asfaltové části trati spíše trápí. Nezpevněný povrch nabídne místo pro zábavné házení zadkem, ale čistá stopa s trefováním vrcholů zatáček není lehká záležitost pro Tima bojujícího s vysokým těžištěm a hmotností okolo 2,5 tuny.

Nadváhu se snaží maskovat pohonné ústrojí. Porsche nasadilo dvakrát přeplňovaný benzinový čtyřlitrový osmiválec a elektromotor s plug-in hybridní technologií. Spalovací jednotka produkuje 550 koní (405 kW) a 770 Nm, zatímco elektromotor přidává sice jen 136 koní (100 kW), ovšem ještě 400 Nm navíc. Výkonové špičky obou motorů se plně nepřekrývají, a tak celkově soustava dává skromnějších, ale pořád ohromujících 680 koní (500 kW) a 900 Nm. To bohatě stačí na podmanivou jízdní dynamiku - sprint z klidu na stovku je chvilková záležitost dlouhá jen 3,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 295 km/h. Takových 180 mimo silnici je ale otázkou chvíle, však se na to podívejte sami...


Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 1 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 01Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 2 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 02Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 3 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 03Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 4 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 04Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 5 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 05Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 6 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 06Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 7 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 07Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 8 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 08Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 9 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 09Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 10 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 10
Porsche Cayenne Turbo S ve verzi E-Hybrid ukázalo v extrémní akci na nedokončeném Gotland Ringu

Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 11 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 11Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 12 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 12Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 13 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 13Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 14 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 14Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 15 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 15Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 16 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 16Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 17 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 17Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 18 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 18Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 19 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 19Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 20 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 20Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 21 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 21Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 22 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 22
Za volantem se předvedl Tim Schrick v čepici a chvílemi i s úsměvem od ucha k uchu

Zdroj: Porsche

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.