Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu
22.8.2019 | Mirek Mazal
Na dnešní poměry překvapivě uvolněné video má na svědomí sama automobilka, která chtěla ukázat v co nejlepším světle univerzálnost výkonných SUV. A nedá se říci, že by nebodovala.
Když se výrobce aut pokouší předvést schopnosti své novinky v ostré akci, obvykle je u toho nespočet bezpečnostních opatření. Pilot mívá helmu a závodní overal, vůz je někdy i vyrámovaný, okolí trasy lemují různí asistenti. A k tomu si na výsledném videu musíme přečíst, že o vše se postarali profesionálové v kontrolovaném prostředí.
Během ukázky jízdních výkonů nejsilnějšího SUV značky Porsche nic takového neuvidíte. Extrémní hybrid prohnal cestou i necestou po rozestavěném okruhu lemovaném stroji se závodním pilotem za volantem, který se tomu všemu smál s čepicí na hlavě. A to je sympatické tak nějak z podstaty.
Formálně vzato má jít o rekord švédského Gotland Ringu, který model Cayenne Turbo S E-Hybrid pokořil v čase 3 minuty a 51. Čas tu ale nehraje žádnou roli, protože závodní okruh je stále rozestavěný a automobilka použila staveniště k prezentaci šíře schopností svého stroje.
Povrch severní části tratě o délce 3,2 kilometru je už asfaltový, jižní napojení Gotland Ringu dlouhé 4,2 kilometru je zatím sotva pořádně posypané štěrkem. Televizní moderátor a závodník Tim Schrick v roli testovacího jezdce si poradil se všemi nástrahami, dokonce před kamerami pobavil, když se téměř dvoustovkou hnal rozestavěnými úseky s upřímným úsměvem a bekovkou na hlavě.
Zábavná podívaná má připomenout univerzálnost SUV, ale Cayenne se na asfaltové části trati spíše trápí. Nezpevněný povrch nabídne místo pro zábavné házení zadkem, ale čistá stopa s trefováním vrcholů zatáček není lehká záležitost pro Tima bojujícího s vysokým těžištěm a hmotností okolo 2,5 tuny.
Nadváhu se snaží maskovat pohonné ústrojí. Porsche nasadilo dvakrát přeplňovaný benzinový čtyřlitrový osmiválec a elektromotor s plug-in hybridní technologií. Spalovací jednotka produkuje 550 koní (405 kW) a 770 Nm, zatímco elektromotor přidává sice jen 136 koní (100 kW), ovšem ještě 400 Nm navíc. Výkonové špičky obou motorů se plně nepřekrývají, a tak celkově soustava dává skromnějších, ale pořád ohromujících 680 koní (500 kW) a 900 Nm. To bohatě stačí na podmanivou jízdní dynamiku - sprint z klidu na stovku je chvilková záležitost dlouhá jen 3,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 295 km/h. Takových 180 mimo silnici je ale otázkou chvíle, však se na to podívejte sami...
Porsche Cayenne Turbo S ve verzi E-Hybrid ukázalo v extrémní akci na nedokončeném Gotland Ringu
Za volantem se předvedl Tim Schrick v čepici a chvílemi i s úsměvem od ucha k uchu
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda