Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu

Na dnešní poměry překvapivě uvolněné video má na svědomí sama automobilka, která chtěla ukázat v co nejlepším světle univerzálnost výkonných SUV. A nedá se říci, že by nebodovala.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu

22.8.2019 | Mirek Mazal

Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na dnešní poměry překvapivě uvolněné video má na svědomí sama automobilka, která chtěla ukázat v co nejlepším světle univerzálnost výkonných SUV. A nedá se říci, že by nebodovala.

Když se výrobce aut pokouší předvést schopnosti své novinky v ostré akci, obvykle je u toho nespočet bezpečnostních opatření. Pilot mívá helmu a závodní overal, vůz je někdy i vyrámovaný, okolí trasy lemují různí asistenti. A k tomu si na výsledném videu musíme přečíst, že o vše se postarali profesionálové v kontrolovaném prostředí.

Během ukázky jízdních výkonů nejsilnějšího SUV značky Porsche nic takového neuvidíte. Extrémní hybrid prohnal cestou i necestou po rozestavěném okruhu lemovaném stroji se závodním pilotem za volantem, který se tomu všemu smál s čepicí na hlavě. A to je sympatické tak nějak z podstaty.

Formálně vzato má jít o rekord švédského Gotland Ringu, který model Cayenne Turbo S E-Hybrid pokořil v čase 3 minuty a 51. Čas tu ale nehraje žádnou roli, protože závodní okruh je stále rozestavěný a automobilka použila staveniště k prezentaci šíře schopností svého stroje.

Povrch severní části tratě o délce 3,2 kilometru je už asfaltový, jižní napojení Gotland Ringu dlouhé 4,2 kilometru je zatím sotva pořádně posypané štěrkem. Televizní moderátor a závodník Tim Schrick v roli testovacího jezdce si poradil se všemi nástrahami, dokonce před kamerami pobavil, když se téměř dvoustovkou hnal rozestavěnými úseky s upřímným úsměvem a bekovkou na hlavě.

Zábavná podívaná má připomenout univerzálnost SUV, ale Cayenne se na asfaltové části trati spíše trápí. Nezpevněný povrch nabídne místo pro zábavné házení zadkem, ale čistá stopa s trefováním vrcholů zatáček není lehká záležitost pro Tima bojujícího s vysokým těžištěm a hmotností okolo 2,5 tuny.

Nadváhu se snaží maskovat pohonné ústrojí. Porsche nasadilo dvakrát přeplňovaný benzinový čtyřlitrový osmiválec a elektromotor s plug-in hybridní technologií. Spalovací jednotka produkuje 550 koní (405 kW) a 770 Nm, zatímco elektromotor přidává sice jen 136 koní (100 kW), ovšem ještě 400 Nm navíc. Výkonové špičky obou motorů se plně nepřekrývají, a tak celkově soustava dává skromnějších, ale pořád ohromujících 680 koní (500 kW) a 900 Nm. To bohatě stačí na podmanivou jízdní dynamiku - sprint z klidu na stovku je chvilková záležitost dlouhá jen 3,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 295 km/h. Takových 180 mimo silnici je ale otázkou chvíle, však se na to podívejte sami...


Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 1 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 01Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 2 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 02Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 3 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 03Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 4 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 04Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 5 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 05Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 6 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 06Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 7 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 07Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 8 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 08Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 9 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 09Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 10 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 10
Porsche Cayenne Turbo S ve verzi E-Hybrid ukázalo v extrémní akci na nedokončeném Gotland Ringu

Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 11 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 11Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 12 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 12Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 13 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 13Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 14 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 14Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 15 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 15Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 16 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 16Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 17 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 17Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 18 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 18Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 19 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 19Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 20 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 20Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 21 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 21Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu - 22 - Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid v akci foto 22
Za volantem se předvedl Tim Schrick v čepici a chvílemi i s úsměvem od ucha k uchu

Zdroj: Porsche

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše