Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pilotovi F1 se nelíbil žádný okruh seriálu. Tak si postavil vlastní, dokonalý
25.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednička týmu Red Bull poskládala dokonalý okruh z oblíbených sekcí mnoha těch existujících. A skutečně vznikl, má to ale jeden háček.
Jméno Daniela Ricciarda aktuálně není zatíženo žádným skandálem. Právě naopak se kolem jeho osoby rojí jen samé superlativy, které sám bere s lehkostí, jako ostatně všechno. O svých kvalitách přitom přesvědčil již v roce 2014, kdy byl zvolen nástupcem Marka Webbera a ve své debutové sezóně v barvách Red Bullu zastínil i čtyřnásobného světového šampiona Sebastiana Vettela. Ten následně přestoupil k Ferrari, pročež se Ricciardo stal týmovou jedničkou.
Australan oslňuje i letos, neboť častým ziskem stříbrných pozic dosud získal 179 bodů, a tak drží prozatímní třetí místo v šampionátu hned za suverénní dvojicí Mercedesu. Jsme přitom zvědavi, jak se mu povede v Malajsii, která je na pořadu již příští týden. Ačkoliv je ovšem tato trať relativně blízko Singapuru, kde se jelo minulý víkend, Ricciardo jako řada ostatních jezdců vyrazil do svého domova. A tam se nenudil.
Sedmadvacetiletý závodník totiž v rodném Perthu představil vlastní okruh, protože žádný z těch existujících se mu nezdá dost dobrý. Jak tušíte, je to obří model, který poskládal z oblíbených rovinek, zatáček a šikan z tratí rozesetých po celém světě. „Jezdci si vždy představují, jak by asi vypadal jejich ultimativní okruh. Je přitom vzrušující vidět, jak ten můj ožil,“ uvedl na adresu zmenšené dráhy závodník. Zároveň přiznal, že by si přál, aby mu znovu bylo deset a mohl jí nastěhovat do své garáže.
„Je zde pár obtížných zatáček, ale myslím, že jsem je dobře namíchal. Je tu rozhodně pár oblíbených míst, ale těmi nejsou rovinky. Miluju zatáčky, které nejsou utažené a plynou od jedné ke druhé, takže si na nich můžete vybudovat rytmus. Je to, jako když spojujete různé body, projedete první pasáž správně, navážete druhou, třetí... tak lze vybudovat tempo, cítit monopost, přítlak i přilnavost.“
Pilot Red Bullu zároveň zmínil, které části reálných okruhů jsou jeho nejoblíbenějšími. „Ve skutečném životě je pro mně úžasná sekce okolo plaveckého bazénu v Monaku. Cítíte, jak vůz poskakuje po obrubnících, jak jedete kolem bariér, takže po stránce čistého uspokojení a adrenalinu to je pro mě to pravé,“ dodává Ricciardo s tím, že si užívá také Suzuku nebo domácí Albert Park.
Komentátor F1 a bývalý jezdec Martin Brundle přitom k závodníkově vysněné trati dodal, že je z ní přímo cítit, za který tým pilot jezdí. „Můžete rovnou říci, že Daniel Ricciardo jezdí za Red Bull, protože je zde spousta zatáček a klikatých úseků a on miluje sekce, kde jedna zatáčka navazuje na druhou. Zároveň ale lze říci, že by chtěl motor Mercedesu, protože je tu spousta dlouhých rovinek.“
My pak závěrem jen můžeme dodat, že samotná trať vypadá více než náročně, ovšem zároveň nabízí dostatek míst k předjíždění. Rozhodně z ní tak není cítit nuda poněkud sterilních „Tilke-dromů“. Výběr jednotlivých pasáží následuje i s obrazovou dokumentací, v případě úplně nejoblíbenějších vám jej vysvětlí i sám australský závodník...
Jezdec týmu Red Bull Daniel Ricciardo si vysnil ideální okruh...
Zatáčky 1-2
Circuit of The Americas, Austin, USA
Zatáčky 1 a 2
„První zatáčka v Austinu je docela unikátní, protože je opravdu široká na apexu. To je něco, co nemáme nikde jinde v rámci celého kalendáře a je to místo, kde máte dobré příležitosti k předjetí. Miluju Austin.“
Zatáčky 3-4
Hockenheimring, Hockenheim, Německo
Parabolika a Vlásenka
Zatáčky 5-6
Okruh Gillese Villeneuva, Montreal, Canada
Zatáčky 3 a 4
Zatáčky 8-11
Hungaroring, Budapešť, Maďarsko
Zatáčky 4 až 7
Zatáčky 12-15
Monte-Carlo, Monako
Tabac a sekce okolo plaveckého bazénu
„Sekce okolo plaveckého bazénu je rychlou šikanou, kde skáčete po obrubnících, jedete blízko zdi a doopravdy cítíte monopost.“
Zatáčky 16-17
Red Bull Ring, Salzburg, Rakousko
Rindtova zatáčka, zatáčka Red Bull Mobile
Zatáčky 19-20
Monza, Itálie
Zatáčka Lesmos, zatáčka Serraglio
Zatáčka 21
Autodrom v Soči, Rusko
Zatáčka 4
Zatáčky 22-28
Suzuka, Japonsko
První zatáčka, Esíčka, zatáčka Dunlop
„První sektor v Suzuce, kde jedete do kopce, vypadá jako had. Máte z něj pocit jako z horské dráhy. Je to boží.“
Zatáčky 29-31
Albert Park, Austrálie
Zatáčky 6 až 8
„Vybral jsem zatáčky šest, sedm a osm. Na trati si vždy užívám plynulosti nebo kombinace zatáček, které jsou poskládány za sebou a to je právě tato sekce, která se nejprve stáčí doleva, pak doprava a pak znovu doleva. Je to úžasné místo na okruhu, do kterého můžete vlétnout a zase vylétnout velmi rychle.“
Zatáčky 32-34
Spa-Francorchamps, Belgie
Zatáčky Rivage, Pouhon
„Pouhon ve Spa navazující na zatáčky 10 a 11 je doleva se stáčejícím rychlým úsekem směřujícím dolů z kopce, který vyžaduje poměrně dost odvahy. Tento sektor si docela užívám.“
Zatáčky 35-40
Silverstone, Velká Británie
Zatáčka Copse, komplex Maggots-Becketts-Chapel
„Šikany Maggotts a Becketts mi připomínají Suzuku, ale jsou kratší, užší, rychlejší a nevedou do kopce, takže jedete rychleji. Je to kombinace levé, pravé, levé, pravé a znovu levé, do které přijedete na osmý rychlostní stupeň a řadíte na sedmičku, šestku, pětku a poté vyjedete. Je to fakt super.“
...ten přitom skutečně vznikl, byť ve zmenšeném měřítku
Zdroj: Herald Sun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB