Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pilotovi F1 se nelíbil žádný okruh seriálu. Tak si postavil vlastní, dokonalý
25.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednička týmu Red Bull poskládala dokonalý okruh z oblíbených sekcí mnoha těch existujících. A skutečně vznikl, má to ale jeden háček.
Jméno Daniela Ricciarda aktuálně není zatíženo žádným skandálem. Právě naopak se kolem jeho osoby rojí jen samé superlativy, které sám bere s lehkostí, jako ostatně všechno. O svých kvalitách přitom přesvědčil již v roce 2014, kdy byl zvolen nástupcem Marka Webbera a ve své debutové sezóně v barvách Red Bullu zastínil i čtyřnásobného světového šampiona Sebastiana Vettela. Ten následně přestoupil k Ferrari, pročež se Ricciardo stal týmovou jedničkou.
Australan oslňuje i letos, neboť častým ziskem stříbrných pozic dosud získal 179 bodů, a tak drží prozatímní třetí místo v šampionátu hned za suverénní dvojicí Mercedesu. Jsme přitom zvědavi, jak se mu povede v Malajsii, která je na pořadu již příští týden. Ačkoliv je ovšem tato trať relativně blízko Singapuru, kde se jelo minulý víkend, Ricciardo jako řada ostatních jezdců vyrazil do svého domova. A tam se nenudil.
Sedmadvacetiletý závodník totiž v rodném Perthu představil vlastní okruh, protože žádný z těch existujících se mu nezdá dost dobrý. Jak tušíte, je to obří model, který poskládal z oblíbených rovinek, zatáček a šikan z tratí rozesetých po celém světě. „Jezdci si vždy představují, jak by asi vypadal jejich ultimativní okruh. Je přitom vzrušující vidět, jak ten můj ožil,“ uvedl na adresu zmenšené dráhy závodník. Zároveň přiznal, že by si přál, aby mu znovu bylo deset a mohl jí nastěhovat do své garáže.
„Je zde pár obtížných zatáček, ale myslím, že jsem je dobře namíchal. Je tu rozhodně pár oblíbených míst, ale těmi nejsou rovinky. Miluju zatáčky, které nejsou utažené a plynou od jedné ke druhé, takže si na nich můžete vybudovat rytmus. Je to, jako když spojujete různé body, projedete první pasáž správně, navážete druhou, třetí... tak lze vybudovat tempo, cítit monopost, přítlak i přilnavost.“
Pilot Red Bullu zároveň zmínil, které části reálných okruhů jsou jeho nejoblíbenějšími. „Ve skutečném životě je pro mně úžasná sekce okolo plaveckého bazénu v Monaku. Cítíte, jak vůz poskakuje po obrubnících, jak jedete kolem bariér, takže po stránce čistého uspokojení a adrenalinu to je pro mě to pravé,“ dodává Ricciardo s tím, že si užívá také Suzuku nebo domácí Albert Park.
Komentátor F1 a bývalý jezdec Martin Brundle přitom k závodníkově vysněné trati dodal, že je z ní přímo cítit, za který tým pilot jezdí. „Můžete rovnou říci, že Daniel Ricciardo jezdí za Red Bull, protože je zde spousta zatáček a klikatých úseků a on miluje sekce, kde jedna zatáčka navazuje na druhou. Zároveň ale lze říci, že by chtěl motor Mercedesu, protože je tu spousta dlouhých rovinek.“
My pak závěrem jen můžeme dodat, že samotná trať vypadá více než náročně, ovšem zároveň nabízí dostatek míst k předjíždění. Rozhodně z ní tak není cítit nuda poněkud sterilních „Tilke-dromů“. Výběr jednotlivých pasáží následuje i s obrazovou dokumentací, v případě úplně nejoblíbenějších vám jej vysvětlí i sám australský závodník...
Jezdec týmu Red Bull Daniel Ricciardo si vysnil ideální okruh...
Zatáčky 1-2
Circuit of The Americas, Austin, USA
Zatáčky 1 a 2
„První zatáčka v Austinu je docela unikátní, protože je opravdu široká na apexu. To je něco, co nemáme nikde jinde v rámci celého kalendáře a je to místo, kde máte dobré příležitosti k předjetí. Miluju Austin.“
Zatáčky 3-4
Hockenheimring, Hockenheim, Německo
Parabolika a Vlásenka
Zatáčky 5-6
Okruh Gillese Villeneuva, Montreal, Canada
Zatáčky 3 a 4
Zatáčky 8-11
Hungaroring, Budapešť, Maďarsko
Zatáčky 4 až 7
Zatáčky 12-15
Monte-Carlo, Monako
Tabac a sekce okolo plaveckého bazénu
„Sekce okolo plaveckého bazénu je rychlou šikanou, kde skáčete po obrubnících, jedete blízko zdi a doopravdy cítíte monopost.“
Zatáčky 16-17
Red Bull Ring, Salzburg, Rakousko
Rindtova zatáčka, zatáčka Red Bull Mobile
Zatáčky 19-20
Monza, Itálie
Zatáčka Lesmos, zatáčka Serraglio
Zatáčka 21
Autodrom v Soči, Rusko
Zatáčka 4
Zatáčky 22-28
Suzuka, Japonsko
První zatáčka, Esíčka, zatáčka Dunlop
„První sektor v Suzuce, kde jedete do kopce, vypadá jako had. Máte z něj pocit jako z horské dráhy. Je to boží.“
Zatáčky 29-31
Albert Park, Austrálie
Zatáčky 6 až 8
„Vybral jsem zatáčky šest, sedm a osm. Na trati si vždy užívám plynulosti nebo kombinace zatáček, které jsou poskládány za sebou a to je právě tato sekce, která se nejprve stáčí doleva, pak doprava a pak znovu doleva. Je to úžasné místo na okruhu, do kterého můžete vlétnout a zase vylétnout velmi rychle.“
Zatáčky 32-34
Spa-Francorchamps, Belgie
Zatáčky Rivage, Pouhon
„Pouhon ve Spa navazující na zatáčky 10 a 11 je doleva se stáčejícím rychlým úsekem směřujícím dolů z kopce, který vyžaduje poměrně dost odvahy. Tento sektor si docela užívám.“
Zatáčky 35-40
Silverstone, Velká Británie
Zatáčka Copse, komplex Maggots-Becketts-Chapel
„Šikany Maggotts a Becketts mi připomínají Suzuku, ale jsou kratší, užší, rychlejší a nevedou do kopce, takže jedete rychleji. Je to kombinace levé, pravé, levé, pravé a znovu levé, do které přijedete na osmý rychlostní stupeň a řadíte na sedmičku, šestku, pětku a poté vyjedete. Je to fakt super.“
...ten přitom skutečně vznikl, byť ve zmenšeném měřítku
Zdroj: Herald Sun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB