Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Počet krádeží aut ve městě klesl o třetinu poté, co byly omezeny odtahy
14.5.2019 | Mirek Mazal
Dvě zdánlivě nesouvisející věci dávají vcelku jednoduchý návod, jak zlodějům udělat čáru přes rozpočet. Ve městě, kde odtah auta není ničím běžným, je krást auta zkrátka složitější.
Americké policejní statistiky po létech růstu konečně ukázaly pokles počtu ukradených automobilů. Nestalo se tak v celých Spojených státech, ale jen ve městě Detroit. A sešup je to opravdu dramatický, ukradených aut je skokově téměř o třetinu méně.
Abychom byli konkrétní, pokles nastal už v průběhu roku 2017, na jehož začátku bylo od ledna do března ve městě odcizeno 1 977 osobních vozidel. Pak přišel rychlý pád, který trvá i letos - ve stejném období roku 2019 bylo nahlášeno 1 379 krádeží, což je úbytek o 598 kusů. Prokazatelné zlepšení vrhlo stín na odtahovou firmu Nationwide Recovery, která pro město zajišťovala odvoz většiny špatně stojících aut na záchytná parkoviště. Právě ukončení spolupráce s ní totiž vedlo k rychlému snížení počtu ukradených vozů.
Policie se v tu chvíli začala domnívat, že sama firma byla zapojena do krádeží podala na ni žalobu. „Policie chápe, že korelace a kauzalita nemusí být nutně to samé, ale jakmile byly aktivity Nationwide Recovery ukončeny, policisté zaznamenaly měřitelné snížení krádeží automobilů,“ řekl zástupce sboru. Policisté byli schopni při dalším vyšetřování prokázat vazbu jednoho zaměstnance na jednoho zloděje aut, ale to bylo všechno. Soud tak žalobu shodil ze stolu jako neopodstatněnou, zapojení firmy do organizovaného zločinu nebylo nikterak prokázáno.
Dramatické a jinak stěží vysvětlitelné snížení počtu ukradených automobilů o 31 % přesto nastalo a představitelé města jsou stále přesvědčeni, že musí mít faktickou souvislost s omezením soukromých odtahů. A podle všeho nejsou na špatné stopě. Důvodem ke snížení počtu krádeží totiž nemá být to, že by přímo odtahová firma kradla, příčina je jinde - samotné výrazné omezení odtahů jako takových a vymýcení těch soukromých. Do „čištění” ulic města se pustili policisté s vlastní technikou jen v závažných případech a právě tady je zakopaný pes.
Normalizace odtahů kýmkoli a kdekoli totiž otevírá zlodějům nejsnazší způsob, jak si vzít něčí auto s téměř jakýmkoliv zabezpečením bez povšimnutí kohokoli. Pokud se běžným stane, že auta jsou z parkovacích míst pravidelně odtahována soukromými subjekty, nikdo se nediví, když kolem odtahovaného vozu prochází. Pokud je ale odtah něčím mimořádným a standardně jej provádí pouze policie s adekvátně označenou technikou, zloději si rázem na odtahové služby hrát ani nebudou, je to příliš viditelné. A pokud to přece jen udělají, je velmi pravděpodobné, že si toho někdo všimne a bude se zajímat, jestli jde opravdu o odtah probíhající v souladu s vůlí majitele či orgánu oprávněného odtah nařídit.
Pochopitelně, je docela pravděpodobné, že zloději zneužívající relativní nenápadnost odtahů jako prostředku sloužícího ke krádeži se přesunuli jinam, pokud ale budou všechna města tohoto institutu využívat jen výjimečně a velmi transparentně, jistě jim to zkomplikuje „práci” i obecně. Naložit auto a odvézt jej do míst, kde jej můžete třeba v klidu rozmontovat na díly a rozprodat, je pro zloděje jedna z nejsnazších cest. Je to rozhodně pozoruhodný případ, však kdo by řekl, že omezení odtahů bude cestou ke snížení kriminality...
Časté odtahy v Detroitu nechtěně sloužily jako zástěrka pro kradení aut. Jejich omezení ze strany soukromých subjektů snížilo počet krádeží o třetinu
Zdroj: Detroit News
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova