Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, co se skrývá pod podlahou předního „kufru” Tesly Model X
2.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
V běžných autech najdeme pod dnem zavazadelníku leda rezervu a někdy ani to ne. Tesla je docela jiný příběh, v těchto místech se skrývají opravdu zajímavé věci.
Zimu jsme úspěšně přežili a je nejvyšší čas na jarní údržbu auta. Pustil se do ní i Trevor Page, fanoušek Tesly a majitel Modelu X, který využil této příležitosti, aby nám ukázal, co se skrývá pod podlahou předního zavazadelníku jeho vozu. Jak jistě víte, Tesly nemají konvenční motor, takže si mohou dovolit mít nejen klasický zadní, ale i menší přední zavazadelník. A právě pod ním je co uklízet.
Aby se Trevor do těchto míst dostal, bylo potřeba nejprve demontovat vanu sloužící pro uložení zavazadel. Je upevněna na dvaceti šroubech, které stačí postupně demontovat. Po jejím vytažení na vás nevykoukne černá díra, ale velká část „technického zázemí” Tesly. První je vidět nasávání vzduchu, které je možné dovybavit HEPA filtrem za necelých pět tisíc korun v rámci takzvané ochrany před biologickými zbraněmi. Dále je vidět přístup k předním světlometům, deflektor, hadice klimatizace, plnící hrdlo kapaliny do ostřikovačů, tepelný výměník, kabely elektroinstalace, nebo nouzové tlačítko otevření kapoty či výrazně červený uzávěr elektrického okruhu pro případ nouze. Přímo před řidičem je umístěná velká baterie a pojistková skříň.
Guru spolku majitelů amerického elektromobilu se nenechal uspokojit pohledem na viditelné díly. Pustil se do odstraněné všech krytů, aby se dostal hlouběji. Jak jsme zmínili, chtěl provést preventivní údržbu, aby se vyhnul problémům Modelu S, který byl svolán k ošetření některých součástek proti korozi, která se ráda tvoří právě v těchto místech. Hlouběji v přední části Modelu X je vidět systém posilovače řízení a šrouby okolo něj jsou jedním ze zasažených míst.
Podle slov Trevora má SUV Tesly jiné konstrukční uspořádání než další modely. Například klasický 12voltový akumulátor se přesunul na střed, ostatní ho mají umístěný na kraji. Funkční pokrok zaznamenalo přesunutí radaru monitorující dění před autem, nyní se nachází výše od vozovky. Za pozornost stojí zvláštní promáčkliny na kovovém nosníku. Nejsou to pozůstatky nešikovného dělníka ve Fremontu, ale bezpečnostní opatření, které během nárazu zajistí, že se nosník definovaně zbortí a tím absorbuje energii nárazu.
Na přepážce do kabiny je hmatatelné zvukové těsnění, podle Trevora jde o gumu nalepenou po celé šířce. Před ní ještě sídlí také nádoba s tekutinou náležející k okruhu chladícím baterie. Lze říci, že všechny funkční segmenty jsou kompaktně poskládány okolo úložného prostoru.
Video ukazuje, že zrovna onu domácí údržbu není nutné přehánět - díly vypadají odolně proti vlivům počasí, až na pár výjimek. A dovnitř se dostane jen písek, prach a drobné smetí. Trevor tedy utřel povrchovou špínu a lehce pro jistotu naimpregnoval dostupné šrouby. Díky tomu se ale můžeme podívat do míst, která Tesla normálně nikomu neukazuje a do kterých nenahlédne ani naprostá většina majitelů...
Tesla Model X nepotřebuje výrazné preventivní ošetření, myslí si Trevor Page z klubu majitelů těchto elektrických aut
Zdroj: Model 3 Owners Club@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva