Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, co za auta teď prodává v USA slavný český hokejista
19.8.2018 | Mirek Mazal
Veleúspěšný hokejista se chce stát ještě úspěšnějším podnikatelem. Po dvou dekádách na ledě si v „důchodu” vydělává na Floridě úplně jinak, živí se prodejem exkluzivních aut.
Pokud příznivce ledního hokeje po přečtení výše zmíněného napadlo jméno Pavel Kubina, s trefili správně. Úspěšný obránce původem z Beskyd aktivně působil ve světě profesionálního hokeje od roku 1993 do posledního zápasu v roce 2013. Pak odešel do sportovního důchodu, který v jeho případě znamená novou životní etapu spojenou s vůní benzínu.
Trojnásobný mistr světa a vítěz Stanleyova poháru se ze studeného zimního stadionu přesunul do malé kanceláře v zapadlé ulici na Floridě, kde postupně buduje automobilové impérium. Kubina by do konce života nemusel pracovat, ale od malička se s tátou potloukal okolo aut. „Když nebyl hokej nebo fotbal, tak jsme se v tom vrtali,“ jak sám říká. Prostě koníček, ze kterého se po získání většího množství času stala práce.
Zhruba rok po skončení aktivní kariéry Kubina s dlouholetým kamarádem Chipem Grantem otevřeli prodejnu výjimečných ojetých aut. Oba zastávali všechny funkce, aby se v byznysu zorientovali a poznali konkurenční prostředí. Přibližně po roce a půl jim na place stálo asi třicet vozů k prodeji. „Člověk tráví čas na telefonu, je třeba někam dojet, nafotit, dát to na internet, kolikrát k večeru, když jsem tady třeba v pět, tak si vezmu věci a jdu do posilovny, abych se odreagoval. Je to psychický tlak, telefony zvoní, trvalo mi, než jsem si zvykl, ale snad to bude pokračovat tak, jak to jde teď.“
Začátky byly těžké, ale výhodou byl dostatečný kapitál. Kvůli financím bylo na všechno více času a pár zpeněžených aut se postupně proměnilo v desítky měsíčně. Trochu pomohlo i slavné jméno Pavla Kubiny, který se prosadil v zámoří, ale jak sám upozorňuje - většina obchodů probíhá na základě doporučení spokojených zákazníků. Umístění provozovny je ve slepé ulici mimo hlavní cestu, proto pánové spoléhají na pozitivní reference a jedinečnou nabídku.
Budováním firmy jménem Private Allstar Cars trávili i dvanáct hodin denně, postupně ale nastavovali více „samohybný” mechanismus za asistence několika zaměstnanců. Zajímavé jsou pro ně všechny typy vozidel. „Je jedno, jestli někdo potřebuje auto za tisíc či za 50 tisíc dolarů. Když zavolá, že chce Jeep nebo BMW ročník 2010, není problém ho sehnat,“ říká Kubina.
Internetové stránky společnosti ukazují jen to nejlepší, co je možné u bronzového účastníka olympijských her v Turíně koupit. Nejdražší vůz nabídky je nyní Ford GT GTX1 z roku 2005 s černým lakem a zlatými pruhy. Limitovanou edici upravenou designéry z Genaddi Design Group zdobí podpisy všech zúčastněných na originálním vzhledu, který nemá obdoby. Vůz pohání 5,4litrový V8 a celkem má najeto 62 563 kilometrů. Zdobí jej cenovka s cifrou 329 000 dolarů (7,4 milionu Kč). Vedle stojí ještě jeden Ford GT, tentokrát v sériovém provedení červeného laku a bílých pruhů z roku 2006 s cenou 259 999 dolarů (5,9 milionu Kč).
Kubina se nebojí nabízet ani veterány. Třetí nejdražší automobil k dispozici je Jaguar E-Type XK-E Roadster z roku 1974. Jde o kus historie v zeleném kabátu po první majitelce, která autu dopřávala jen to nejlepší. Každý z 67 914 kilometrů byl odměněn plnohodnotným servisem. Výtečnou kondici si cení na 119 000 dolarů (2,7 milionu Kč).
Další cenovky se drží snadno nad milionem korun, nejlevnější je Infiniti G37 za 14 800 dolarů (333 000 Kč). Kubina vydělává prodejem všech segmentů, za zmínku také stojí Mercedes-Benz 280SL z roku 1969 za 84 000 dolarů (1,9 milionu Kč). Dvoudveřový roadster s manuální převodovkou Američanům připomene ruční řazení ze staré školy. Za úzkým volantem v kožených sedačkách práce se spojkou bude jistě potěšením pro vyznavače starých časů charismatických automobilů.
Klasika v novém hávu je Porsche 911 Turbo z roku 2003, které mezi sporťáky nesmí chybět. Typické šedé kupé s červenými třmeny a křídlem má najeto pouze 79 767 kilometrů a vychází u Private Allstar Cars na 47 500 dolarů (1,1 milionu Kč).
Pestrý výběr různých stylů rozšiřuje také Lotus Evora ročník 2011. Červené okreskové nářadí působí mezi ostatními jako chudý příbuzný, ale to je právě jeho přednost. S manuální převodovkou, šestiválcem a podvozkem motokáry je to pravý nástroj nadšence do řízení. Ten by měl mít pro Kubinu nachystáno minimálně 43 800 dolarů (987 000 Kč).
Postavy Američanů spíše odpovídají velkým sedačkám než malé skořepině v Lotusu. Pro takové samozřejmě novopečený obchodník něco najde. Například Mercedes-Benz S65 AMG rovnou s šestilitrovým dvanáctiválcem a černým tónováním doladěným stříbrnými disky kol. Mafiánská limuzína je z roku 2009, nejela 92 703 kilometrů a stojí 44 000 dolarů (991 000 Kč).
Co by to bylo za prodejce automobilů v Americe bez Cadillacu Escalade. Tři roky staré americké SUV ve sněhově bílé barvě s černým interiérem má za sebou jen 54 879 kilometrů. Velké množství příplatkové výbavy navýšila cenu na 57 900 dolarů (1,3 milionu Kč).
To je jen pár perliček z nabídky desítek aut. V inzerci převažuje nabídka výkonných vozů, pomineme-li pár obyčejnějších automobilů. Jendou z největších rarit je určitě Dodge Viper GTS z roku 1996, který je speciálně upraven pro sprinty. Gigantický motor dosahuje objemu 9,4 litru a díky silnému kompresoru s obrovským sáním produkuje okolo 900 koní. Zadní pláště a padák na zádi potvrzují, že tohle auto nepatří na veřejné silnice, ve firmě Pavla Kubiny si ale i to místo našlo.
Výběr z nabídky známého hokejisty, který prodává ojeté vozy. Ford GT GTX1.
Zdroj: Private Allstar Cars
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch