Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se do Hummeru upraveného pro protidrogové. Je připraven na všechno
5.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jezdil pro tajnostmi opředenou jednotku amerického protidrogového úřadu. Asi ho nepotřebujete, ale chtít ho můžete. Vznikly jen tři a tento je na prodej.
Většina aut na prodej, o kterých píšeme, jsou relativně normální auta, byť vždy něčím zajímavá. Občas se ale naskytne zajímavější příležitost a to je i dnešní případ černého Hummeru H1 na fotkách níže. Není to jen kombinace vzácného kousku s nízkým kilometrovým proběhem, která dělá tento vůz výjimečným.
Tedy, vzácnost a relativně nízký proběh tu jsou - vůz najezdil jen asi 29 290 km a vznikl pouze ve třech kusech -, ale to nejpodstatnější je v jeho minulosti. Jezdil prý u jedné z jednotek DEA Special Operations Division, tedy divize speciálních operací (SOD) v rámci amerického protidrogového úřadu (DEA, Drug Enforcement Administration). Práce této divize je podle jednoho z dokumentů, ke kterému se kdysi dostala agentura Reuters, tajná, byť samotná existence divize tajná pochopitelně není.
Tenhle černý Hummer se nyní dostává do prodeje údajně přesně tak, jak jezdil ve službě, až na zbraně. Je vybaven hliníkovou nástavbou na zádi, ve které nacházejí místo dva lidé na sklopné lavici, ale hlavně se sem vejde spousta potřebného vybavení, víc než do normální H1. Díky otvoru ve střeše také může jeden z pasažérů vykouknout ven, ne nutně s holýma rukama.
Zadní dveře nástavby jsou elektrohydraulicky ovládané, pasažéři mají k dispozici ještě boční dveře pro pohodlnější nástup. Zvenčí na nástavbě vidíme lopatu, krumpáč, sekeru, palici a desky pro vyproštění auta v případě, že by na něj byl terén příliš náročný. Zezadu jsou dvě police na kanystry, na té levé je kanystr na naftu, na pravé jsou dva 19l kanystry na vodu, v nástavbě je ještě výdejník s chlazením a celkem si posádka může vézt 49 litrů vody.
Zásoba paliva je pochopitelně větší, před nástavbou na střeše kabiny vidíme dalších šest kanystrů na naftu, celkem tedy sedm. V kombinaci s hlavní a přídavnou nádrží můžete dohromady vézt až 291 litrů paliva. Asi se bude hodit, pod kapotou sice je diesel, ale 6,5litrový V8 s turbodmychadlem, takže pět litrů na sto vážně nečekejte. Tím spíš, že nejvyšší hmotnost vozidla je 5 488 kilogramů.
Nástavba je vybavena elektrickými zásuvkami na 12 i 110 voltů. Elektřinu do nich posílají dvě baterie, které nabijete nabíječkou ze zásuvky doma v garáži. A pokud byste byli v pustině hodně dlouho, průběžně je bude dobíjet solární panelu na střeše, který má výkon 80 W. Pneumatiky jsou typu runflat a pátá, rezervní, je vidět na střeše před kanystry s palivem.
Hummer byl vyroben v roce 1998, čtyři roky po ustanovení DEA Special Operations Division, a za tu dobu ujel již zmíněných cca 29 tisíc kilometrů. Podle prodávajícího prošel nedávno servisem a má nový chladič, hadice, termostaty, vodní pumpu, ventilátory chladiče včetně řemenů, alternátor, brzdové kotouče a destičky a tlumiče pérování.
Tohle všechno může být vaše za 125 tisíc dolarů, tedy asi 2,74 milionu korun. Není to zrovna málo, zejména protože si nedovedeme představit, k čemu by někdo takovéhle auto skutečně potřeboval. Chtít ho, to je něco jiného - třeba konflikt s manželkou v něm přežijete ještě snáze než někdejší agenti DEA konflikty s narkobarony...
Jako terénní obytňák by nemusel být špatný, pokud potřebujete racionální zdůvodnění, proč si tenhle Hummer koupit - jeho vybavení pro přežití... kdekoli je skvělé
Zdroje: Autotrader
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch