Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se na stánek Škody v Šanghaji. Už jste viděli Yeti s rezervou na zádi?
19.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Stánek Škody na čínském autosalonu vypadá na první pohled docela všedně. Detailnější zkoumaní ale odhalí, že všední tu není vlastně vůbec nic.
Svět se mění a... my s ním, chce se připomenout někdejší reklamní slogan jedné české banky. Být automobilovým novinářem znamenalo v případě autosalonů po léta sledovat na jaře Ženevu, před podzimem Paříž a nebo Frankfurt a v mezičasech se po očku kouknout na novinky Detroitu, New Yorku, Los Angeles či Tokia. Je to pryč. Automobilový svět už pár let není jen Evropa, USA, Japonsko a pak v podstatě nic, je to hlavně Čína a pak všechno ostatní.
Všechno se tomu ale nepřizpůsobuje tak rychle, jak rychle se na novou realitu adaptovala obchodní oddělení automobilek. Chvíli tak trvalo, než výrobci začali Číně dávat přednost i z jiných hledisek a ještě déle to trvalo nám, novinářům. Letos už ale není co řešit - autosalon v Ženevě se sice nadále zdá být tím světově nejvýznamnějším, i před ním ale dali někteří výrobci přednost tomu aktuálně probíhajícími v Šanghaji. A právě ten začíná jasně dominovat před menší dvojicí evropských dostaveníček a téměř současně probíhajícím New Yorkem.
Zatímco v USA se krom pár „amerických vylomenin” nepředstavilo pro nás zajímavého prakticky nic, v Šanghaji se to světově důležitými novinkami jen hemží. BMW muselo záměrně ignorovat Ženevu i New York, aby tam přivezlo M4 CS, Mercedes musel udělat totéž, aby v Šanghaji ukázal facelift svého vlajkového modelu a pochopitelně, Škoda musela v Ženevě ukazovat jen drobnosti, aby za Velkou zdí mohla předvést koncept Kodiaqu Coupe. I my jsme se tomu museli přizpůsobit a v Číně máme svého člověka, který nám vybrané tamní novinky přibližuje naživo.
Zvláštní pozornost už jsme z titulu koncovky v doméně našeho webu museli věnovat stánku Škody, který vám nyní ukážeme. Na první pohled na něm není vlastně nic zajímavého, protože ukazuje jen notoricky známé modely a vedle nich koncept Vision E, kterému jsme se věnovali samostatně. Jenže tyhle škodovky nejsou normální - jsou do jedné „Made in China”. A podle toho vypadají, chce se dodat.
Pochopitelně, Čína je dnes vysoce konkurenční trh, takže nečekejte prodej faceliftované Felicie, jsou tu aktuální modely značky. Všechny se ale ve spoustě detailů liší. Sami si můžete projít přiloženou galerii a zkusit je vyjmenovat, za všechny zmíníme pár vodítek.
Ten Yeti je prodloužený a všimněte si jeho jeho zajímavého uchycení rezervního kola na zádi. Všechny modely nesou chromované označení na předních blatnících a chromu je na autech obecně víc. Vystavené vozy do jednoho působí dojmem, jako by ve svém nitru skrývaly celé ministerstvo války, ale takový Kodiaq „380 TSI” není ani 3,8litrová verze, ani 380koňové auto, je to 220koňový model 2,0 TSI jako u nás. Je tu také Rapid s červeným R, faceliftovaná Octavie s trochu jinými nárazníky a uvnitř bez dotykového ovládání hlasitosti, je tu zkrátka spousta specifik, která stojí za povšimnutí.
Důvody jsou různé - někdy jsou vozy šity více na míru čínské klientele, jindy se snaží být výrobně něco levnější a je to na nich znát. Koukněte se na to a pokud si všimnete něčeho opravdu zajímavého, dejte nám o tom vědět v diskuzi - ani my jsme všechna specifika čínských variant jistě nepostřehli...
Stánek Škody na autosalonu v Šanghaji 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva