Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se na stánek Škody v Šanghaji. Už jste viděli Yeti s rezervou na zádi?
19.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Stánek Škody na čínském autosalonu vypadá na první pohled docela všedně. Detailnější zkoumaní ale odhalí, že všední tu není vlastně vůbec nic.
Svět se mění a... my s ním, chce se připomenout někdejší reklamní slogan jedné české banky. Být automobilovým novinářem znamenalo v případě autosalonů po léta sledovat na jaře Ženevu, před podzimem Paříž a nebo Frankfurt a v mezičasech se po očku kouknout na novinky Detroitu, New Yorku, Los Angeles či Tokia. Je to pryč. Automobilový svět už pár let není jen Evropa, USA, Japonsko a pak v podstatě nic, je to hlavně Čína a pak všechno ostatní.
Všechno se tomu ale nepřizpůsobuje tak rychle, jak rychle se na novou realitu adaptovala obchodní oddělení automobilek. Chvíli tak trvalo, než výrobci začali Číně dávat přednost i z jiných hledisek a ještě déle to trvalo nám, novinářům. Letos už ale není co řešit - autosalon v Ženevě se sice nadále zdá být tím světově nejvýznamnějším, i před ním ale dali někteří výrobci přednost tomu aktuálně probíhajícími v Šanghaji. A právě ten začíná jasně dominovat před menší dvojicí evropských dostaveníček a téměř současně probíhajícím New Yorkem.
Zatímco v USA se krom pár „amerických vylomenin” nepředstavilo pro nás zajímavého prakticky nic, v Šanghaji se to světově důležitými novinkami jen hemží. BMW muselo záměrně ignorovat Ženevu i New York, aby tam přivezlo M4 CS, Mercedes musel udělat totéž, aby v Šanghaji ukázal facelift svého vlajkového modelu a pochopitelně, Škoda musela v Ženevě ukazovat jen drobnosti, aby za Velkou zdí mohla předvést koncept Kodiaqu Coupe. I my jsme se tomu museli přizpůsobit a v Číně máme svého člověka, který nám vybrané tamní novinky přibližuje naživo.
Zvláštní pozornost už jsme z titulu koncovky v doméně našeho webu museli věnovat stánku Škody, který vám nyní ukážeme. Na první pohled na něm není vlastně nic zajímavého, protože ukazuje jen notoricky známé modely a vedle nich koncept Vision E, kterému jsme se věnovali samostatně. Jenže tyhle škodovky nejsou normální - jsou do jedné „Made in China”. A podle toho vypadají, chce se dodat.
Pochopitelně, Čína je dnes vysoce konkurenční trh, takže nečekejte prodej faceliftované Felicie, jsou tu aktuální modely značky. Všechny se ale ve spoustě detailů liší. Sami si můžete projít přiloženou galerii a zkusit je vyjmenovat, za všechny zmíníme pár vodítek.
Ten Yeti je prodloužený a všimněte si jeho jeho zajímavého uchycení rezervního kola na zádi. Všechny modely nesou chromované označení na předních blatnících a chromu je na autech obecně víc. Vystavené vozy do jednoho působí dojmem, jako by ve svém nitru skrývaly celé ministerstvo války, ale takový Kodiaq „380 TSI” není ani 3,8litrová verze, ani 380koňové auto, je to 220koňový model 2,0 TSI jako u nás. Je tu také Rapid s červeným R, faceliftovaná Octavie s trochu jinými nárazníky a uvnitř bez dotykového ovládání hlasitosti, je tu zkrátka spousta specifik, která stojí za povšimnutí.
Důvody jsou různé - někdy jsou vozy šity více na míru čínské klientele, jindy se snaží být výrobně něco levnější a je to na nich znát. Koukněte se na to a pokud si všimnete něčeho opravdu zajímavého, dejte nám o tom vědět v diskuzi - ani my jsme všechna specifika čínských variant jistě nepostřehli...
Stánek Škody na autosalonu v Šanghaji 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis