Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řeči o „kulturním posunu” u zákazníků byly zjevně těžce nedomyšlené. Porsche teď musí tahat za záchrannou brzdu a doufat, že ji tento faux pas projde.
Před několika málo dny Porsche šokovalo svět zprávou, že definitivně končí s dieselovými motory. V tu chvíli ale byl očekáván negativní verdikt soudu v Lipsku, jenž by umožnil zavést zákazy vjezdu dieselových aut do některých měst, byl krok automobilky ze Zuffenhausenu vlastně logický. Na takové rozhodnutí skutečně došlo, přesto Porsche ještě před upřesnilo, že ten konec nebude úplný - nový Cayenne, navzdory předchozím prohlášením, diesel dostane.
Velké SUV se bez dieselového motoru jednoduše neobejde, zejména pak v Evropě. Bavíme se tu o polovině německého odbytu Cayenne a u Porsche museli být blázni, pokud by tyto prodeje škrtli. Podle našich informací z nitra automobilky to byla právě velká nevole části zákazníků a jejich deklarovaná neochota vydat se benzinovým či hybridním směrem, která Zuffenhausen přesvědčila původní odhodlání přehodnotit. A teď to vedení Porsche udělalo znovu, zákazníkům je naštěstí zvyklé naslouchat.
„Neříkáme, že diesely zcela opouštíme,“ uvedl nově prodejní šéf značky Detlev von Platen pro Automotive News. A rovnou potvrdil, že v rámci plánovacího procesu je jedna taková jednotka vyhrazena i pro novou generaci mohutného SUV. „Pravděpodobně ji ale dostane také Macan. V případě těchto modelů dává diesel smysl, neboť zákazníci chtějí vysoký točivý moment a velký dojezd,“ dodal von Platen. Jinými slovy - diesel nekončí ani v Cayenne, ani v Macanu a je na místě se ptát, jak moc horký bude jeho konec v Panameře.
Von Platen blíže nespecifikoval, zda se vrátí třílitrový šestiválec, čtyřlitrový osmiválec, obě jednotky či nějaká zcela jiná. Jelikož však Cayenne i Macan mají sdílet tentýž agregát, je pravděpodobnější použití šestiválcového turbodieselu. Jasno bychom měli mít v během několika měsíců, neboť dieselový Cayenne má dorazit „v rámci tohoto roku“.
Ještě dříve bychom se ovšem měli dočkat faceliftu Porsche Macan, který se možná ukáže již v Ženevě, případně pak v New Yorku nebo Pekingu. První dvě motor show otevřou své brány ještě v březnu, poslední pak na konci dubna. Kromě dieselu se tam může objevit i plug-in hybridní Macan, který by měl dorazit v příštím roce. Jelikož ovšem značka je na poli elektrifikace nadmíru úspěšná, neboť třeba u Porsche Panamera hybridní provedení tvoří rovnou polovinu všech registrací, dá se předpokládat, že kompaktní SUV kombinaci benzinové (pravděpodobně jen čtyřválcové) jednotky a elektromotoru dostane.
„Vidíme velkou poptávku po našich hybridech, zvláště v rámci poslední generace, u které dojezd čistě na elektřinu byl prodloužen na 50 km. To hraje velkou roli,“ dodává von Platen. I tak ale v Německu Panamera 4S Diesel dosud tvořila čtvrtinu všech prodejů - i to je docela hodně, třebaže z globálního hlediska je naftový motor u Panamery nejméně žádaný.
My jen dodáme, že diesely se na loňských 246 000 prodaných vozech Porsche podílely ze 14 %, jde tedy asi o 35 tisíc aut. To skutečně není zásadní množství, na druhou stranu je to pořád než desetina všech registrací, což není nic zanedbatelného, zvláště při maržích Porsche...
Porsche Macan nakonec má být také k mání s dieselem, přestože značka ještě před pár dny tvrdila, že s těmito motory definitivně končí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva