Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řeči o „kulturním posunu” u zákazníků byly zjevně těžce nedomyšlené. Porsche teď musí tahat za záchrannou brzdu a doufat, že ji tento faux pas projde.
Před několika málo dny Porsche šokovalo svět zprávou, že definitivně končí s dieselovými motory. V tu chvíli ale byl očekáván negativní verdikt soudu v Lipsku, jenž by umožnil zavést zákazy vjezdu dieselových aut do některých měst, byl krok automobilky ze Zuffenhausenu vlastně logický. Na takové rozhodnutí skutečně došlo, přesto Porsche ještě před upřesnilo, že ten konec nebude úplný - nový Cayenne, navzdory předchozím prohlášením, diesel dostane.
Velké SUV se bez dieselového motoru jednoduše neobejde, zejména pak v Evropě. Bavíme se tu o polovině německého odbytu Cayenne a u Porsche museli být blázni, pokud by tyto prodeje škrtli. Podle našich informací z nitra automobilky to byla právě velká nevole části zákazníků a jejich deklarovaná neochota vydat se benzinovým či hybridním směrem, která Zuffenhausen přesvědčila původní odhodlání přehodnotit. A teď to vedení Porsche udělalo znovu, zákazníkům je naštěstí zvyklé naslouchat.
„Neříkáme, že diesely zcela opouštíme,“ uvedl nově prodejní šéf značky Detlev von Platen pro Automotive News. A rovnou potvrdil, že v rámci plánovacího procesu je jedna taková jednotka vyhrazena i pro novou generaci mohutného SUV. „Pravděpodobně ji ale dostane také Macan. V případě těchto modelů dává diesel smysl, neboť zákazníci chtějí vysoký točivý moment a velký dojezd,“ dodal von Platen. Jinými slovy - diesel nekončí ani v Cayenne, ani v Macanu a je na místě se ptát, jak moc horký bude jeho konec v Panameře.
Von Platen blíže nespecifikoval, zda se vrátí třílitrový šestiválec, čtyřlitrový osmiválec, obě jednotky či nějaká zcela jiná. Jelikož však Cayenne i Macan mají sdílet tentýž agregát, je pravděpodobnější použití šestiválcového turbodieselu. Jasno bychom měli mít v během několika měsíců, neboť dieselový Cayenne má dorazit „v rámci tohoto roku“.
Ještě dříve bychom se ovšem měli dočkat faceliftu Porsche Macan, který se možná ukáže již v Ženevě, případně pak v New Yorku nebo Pekingu. První dvě motor show otevřou své brány ještě v březnu, poslední pak na konci dubna. Kromě dieselu se tam může objevit i plug-in hybridní Macan, který by měl dorazit v příštím roce. Jelikož ovšem značka je na poli elektrifikace nadmíru úspěšná, neboť třeba u Porsche Panamera hybridní provedení tvoří rovnou polovinu všech registrací, dá se předpokládat, že kompaktní SUV kombinaci benzinové (pravděpodobně jen čtyřválcové) jednotky a elektromotoru dostane.
„Vidíme velkou poptávku po našich hybridech, zvláště v rámci poslední generace, u které dojezd čistě na elektřinu byl prodloužen na 50 km. To hraje velkou roli,“ dodává von Platen. I tak ale v Německu Panamera 4S Diesel dosud tvořila čtvrtinu všech prodejů - i to je docela hodně, třebaže z globálního hlediska je naftový motor u Panamery nejméně žádaný.
My jen dodáme, že diesely se na loňských 246 000 prodaných vozech Porsche podílely ze 14 %, jde tedy asi o 35 tisíc aut. To skutečně není zásadní množství, na druhou stranu je to pořád než desetina všech registrací, což není nic zanedbatelného, zvláště při maržích Porsche...
Porsche Macan nakonec má být také k mání s dieselem, přestože značka ještě před pár dny tvrdila, že s těmito motory definitivně končí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan