Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické

Někdy věci nejdou jako na drátkách. Přesvědčila se o tom luxusní odnož Nissanu se svým „řízením po drátě“.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické

1.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické

/

Foto: Infiniti

Někdy věci nejdou jako na drátkách. Přesvědčila se o tom luxusní odnož Nissanu se svým „řízením po drátě“.

Řízení Direct Adaptive Steering (DAS), které Japonci za každou cenu hodlali implementovat do Infiniti Q50, nakonec opravdu skončí fiaskem. Revoluční systém, který nepoužívá za normálních okolností žádné fyzické spojení mezi volantem a předními koly a místo toho se spoléhá na tři řídicí jednotky (pro případ výpadku jedné či dvou), na elektromotory nastavující odpovídající úhel natočení kol, akční člen odporu řízení a kameru s dalším modulem pro monitorování dění vpředu, se totiž neukázal být až tak velkou výhrou.

Už od počátku nám to celé přišlo dost komplikované - zejména pro řešení jediné, avšak o to podstatnější věci, jakou je řízení. Japonci se kasali možností snížení spotřeby paliva a také jednoduchou regulací zpětné vazby, respektive odporu, který řízení poskytuje rukám řidiče, jenomže skutek utekl neznámo kam. Řízení působilo ve výsledku až příliš uměle, zpětná vazba se při rychlejší jízdě vytrácela do neznáma a rozhodně se nedalo tvrdit, že je to řízení lepší než standardnější systémy. Nepodařilo se ho doladit ani po 7 letech, které věnovali pilováním odezvy pro řidiče, ani po celých deseti letech, které je spolu s hromadou peněz tahle parádička stála.

Neslavný román s „řízením po drátě“ dříve skončil svolávací akcí, poté ho řada zákazníků včetně nás zkritizovala a vypadá to, že ho lepší časy nečekají. V rozhovoru amerických kolegů s ředitelem plánování produktů Keithem St. Clairem vyšlo najevo, že si je Infiniti své chyby vědomo a že s tím hodlá něco udělat. Alespoň u modelů Q50, u nichž je jedinou možnou volbou. V nabídce DAS podle všeho zůstane, zájemci však budou moci u verzí Hybrid a Sport toto políčko v ceníku nechat prázdné a zvolit tak klasické řízení. Systém ustoupí údajně staré dobré hydraulice, která se nachází v modelu G37, jenž bude brzy přejmenován na Q40.

Spolu s ním je údajně Q50 úžasné na řízení, což už můžeme brát snad pouze s úsměvem. Zbývají už jen drobné detaily a systém bude připraven do sériové výbavy. K instalaci starého ověřeného systému má dojít v rámci amerického modelového roku 2016, což znamená, že ho zájemci o Q50 přivítají už na začátku roku 2015, tedy již za několik měsíců - o tom, zda půjde či nepůjde o změnu v rámci faceliftu, se zdroje bohužel nezmiňují. Všem zájemcům o Q50, které v celku rozhodně není špatným autem, doporučíme nákup ještě o chvilku odložit. Tedy pokud nepatříte mezi tu skupinku nadšenců, která chce mít něco extra, přestože to vlastně v reálu nedělá žádné dobroty.


Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 1 - Infiniti Q50 2013 DAS 01Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 2 - Infiniti Q50 2013 DAS 02Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 3 - Infiniti Q50 2013 DAS 03
Snaha se cení, ovšem jednání Japonců v tomto případě už hraničilo se šílenstvím. Po dlouhém a náročném vývoji nahradí v některých verzích revoluční řízení klasická hydraulika z modelu G37

Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 4 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 003Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 5 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 005Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 6 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 006Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 7 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 009Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 8 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 012Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 9 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 015Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 10 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 025Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 11 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 024Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 12 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 027Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 13 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 035Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 14 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 037Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 15 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 038Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 16 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 048Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 17 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 050Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 18 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 051Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 19 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 069Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 20 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 074Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 21 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 078Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické - 22 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 082
Infiniti Q50 dostane staronové řízení v rámci modelového roku 2016, tedy už v příštím roce

Zdroj: Car and Driver

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše