Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Policie majiteli zabavila a sešrotovala zánovní Ferrari. Jen proto, že zrovna mohla
20.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Kolik aut musí být ještě zbytečně zničeno, než lidé pochopí, že trestat automobil je nesmysl? Tím spíše pak v případě, kdy nic neudělal ani jeho majitel?
Zabavování aut úřady je ve světě běžná praxe. Třeba i Německo vytvořilo zvláštní jednotky policie, které aktivně vyhledávají v rozporu s předpisy upravené automobily a nákladními auty je odváží na zadržovací parkoviště. Němci jsou ještě příliš rozumní na to, by je kvůli tomu vůz ničili, majitel dostane šanci dát jej do pořádku a vyrazit s ním zase do provozu. Austrálie už tak shovívavá není a zabavená auta záměrně likviduje na vrakovišti a třeba na Filipínách je dokonce demonstrativně rozjíždějí buldozery.
Podobné jednání bylo vždy obtížné pochopit, však samy vozy nic neprovedly a provést ani nemohly. Za plechové krabice jednají lidé a ti by měli nést zodpovědnost, auta sama mohou vždy posloužit lepším účelům než je demonstrace síly. Můžeme ale hlavami kroutit klidně celé roky a zaběhlé postupy nezměníme, a to ani v zemích, v nichž bychom očekávali rozumné zacházení se soukromým majetkem.
Motoristy zarmoutily nové záběry dalšího zničeného výjimečného vozu, tentokrát z Velké Británie, kde se úřady také dovedou vyznamenat. Tisk uvedl, že policie loni zabavila Ferrari 458 Spider v ceně zhruba 6 milionů korun, které dříve mělo být ukradeno. Majitel se hájil tím, že prý koupil auto v dražbě, ale ničemu to nepomohlo - bílý roadster skončil ve šrotu ještě dříve, než to majitel stihl dokázat.
Podle britského tisku vlastník Zahid Khan vypověděl, že Ferrari koupil od velké aukční společnosti přes třetí osobu a měl k autu další originální díly uložené uvnitř. Dokumenty o nabytí vlastnictví se mu nepodařilo předložit v policií stanoveném termínu, proto mu bylo auto zničeno. Později se obrátil na soud se všemi nutnými doklady, ale bylo příliš pozdě. Policisté už jen uvedli, že auto bylo rozdrceno, protože nemělo platné pojištění a bylo považováno za vozidlo kategorie B - oficiálně klasifikované jako nezpůsobilé a tím pádem určené k likvidaci.
Tato klasifikace se týká vozů, které byly dříve ukradeny nebo totálně zničeny při nehodě - taková auta už se ve Velké Británii nikdy nesmí vrátit do provozu. Klasifikace zničeného Ferrari tímto způsobem byl podle všeho úřední omyl a policisté tedy jednali v dobré víře, destrukci ale tak či onak nechápeme. V případě pochybností by snad nikdo neměl mít do úplného vyjasnění případu zájem zánovní auto zničit, pochybnosti by tu měly ve prospěch majitele i jeho vozu. A i kdyby, „Béčková auta” mohou i v Anglii posloužit jako zdroj dílů pro případné opravy jiných automobilů, takže destrukci se šlo vyhnout.
Naštvaný Khan samozřejmě prohlásil, že byrokraté postupovali protiprávně. Sám potvrdil, že zmíněné neplatné pojištění nebyla pravda a auto bylo běžně pojištěné jako všechna ostatní vozidla na britských silnicích. A doložil též, že vůz nebyl dříve ukraden ani totálně poškozen při nehodě. Horlivost policistů tedy vzala světu jedno sotva jeté Ferrari. Snad se aspoň stydí - fakt, že záběry likvidace vozu majiteli vydali až rok po jeho zničení, tomu nasvědčuje...
Zahid Khan byl zastaven policii ve West Midlands minulý rok v dubnu. Policie se domnívala, že auto ukradl, proto ho zabavila. Než předložil potřebné doklady, auto skončilo sešrotované na kusy. Chápat takový postup by nešlo ani v případě krádeže, natož takto...
Zdroj: Jalopnik a Birmingham Mail
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva