Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Policisté museli během směn rozdat určitý počet pokut, jinak šli na kobereček
23.3.2019 | Mirek Mazal
Zcela zvrácené poměry musí vládnout u policie, která vykazuje činnost podle počtu rozdaných pokut. Přesně to se dělo v americkém Massachusetts a státní zástupci to nenechali být.
Dobře fungující policie se podle nás pozná tak, že žádné pokuty rozdávat nemusí. Jen v tu chvíli svou preventivní a hlídkovací činnost plní tak dokonale, že zkrátka nemá proti čemu nebo komu zasahovat. Jistě, je to utopická vize, nepřímá úměra ale platí nepochybně - čím lépe policie pracuje, tím více špatnostem zabrání předem a tím méně pokut rozdá.
Ve světě, kde se z pokut stal v prve řadě vítaný příspěvek do státního rozpočtu, ale platí opačná úměra. Sama policie tak nezřídka svými vnitřními mechanismy motivuje policisty k tomu, aby pokut vybírali co nejvíce a „vydělali si na sebe”.
Pro nás je třeba dobrým dopravním policistou ten, kdo se s měřícím autem postaví do frekventované části města a postará se o to, že nejlépe nikdo nejede příliš rychle. Rozdá pochopitelně minimum pokut, ale svou úlohu tím splnil nejlépe, jak mohl. Vedení policie ale obvykle vidí dobrý výkon ve vysokém počtu rozdaných pokut, a tak policisté musí dělat pravý opak - měří tam, kde o mnoho nejde, lidé tam přirozeně jezdí rychleji, pokut je rozdána spousta, ale pomoženo v tu chvíli nebylo prakticky nikomu - na místech, kde je rychlost mnohem problematičtější, nikdo nikoho nehlídá.
Policie ráda tvrdí, že se nic takového neděje, američtí federální státní zástupci ale před pár dny odkryli schéma právě takto organizovaného vybírání finančních postihů. Nově zveřejněné soudní dokumenty ukazují, že státní policie z Massachusetts používala systém kvót vyžadující pravidelné udělování pokut, jehož nerespektování znamenalo horší pracovní zařazení a tedy nižší platové ohodnocení řadových policistů.
Program The Accident and Injury Reduction Effort (AIRE) byl na oko zaměřen na snížení počtu dopravních nehod a postih agresivních řidičů nedodržujících povolenou rychlost v oblasti dálnice Massachusetts Turnpike. V jeho rámci museli policisté sloužit mimořádné směny s mimořádnými odměnami.
Státní zastupitelství ale uvedlo, že od zaměstnanců v terénu se neočekávalo snížení počtu nehod, úkolem bylo vydání minimálně 8 až 10 pokut během každé směny jednoho policisty v rámci AIRE. Nesplnění požadovaného počtu muselo být vysvětleno nadřízeným. Opakované neplnění této kvóty často vyústilo v omezení dalších příležitostí vydělat si peníze lukrativními přesčasy, dokládají oficiální dokumenty.
Takto nastavený systém vcelku pochopitelně začali rychle zneužívat i sami policisté, kteří reportovali fiktivní pokuty během přesčasů, které si reálně ani neodsloužili, čímž celému „řešení” dali korunu. Vedení policie fungování jakýchkoli kvót na rozdávání pokut odmítá, jejich fungování je ale v žalobě dostatečně jasně popsáno a proti systému svědčí i někteří řadoví policisté, kterým byl podobný způsob práce proti srsti. Konec konců, vedení policie podobné praktiky popírá pravidelně, ale z vlastních zkušeností víme, že fungují, i u nás.
Klobouk dolů je třeba smeknout před státními zástupci, že se nebáli vystoupit proti kvótám udělování pokut, něco podobného si u nás skoro nedovedeme představit. V Americe veřejnost nepochybuje o správnosti jejich přístupu, v České republice by se jistě našli tací, kterým by vnímání „dobrý policista = často pokutující policista” bylo blízké...
Federálním státním zástupcům se nelíbila práce policejního útvaru v americkém Massachusetts. Ten nařizoval policistům přivézt ze směny určitý počet vypsaných pokutových bločků, šéfové sboru teď míří před soud
Zdroj: CBS Boston
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 2 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 3 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 5 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 6 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:41 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis