Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho

(+video) Je to jen pár let staré auto, přesto už stojí dvojnásobek co nové. Zrovna GT3 RS 4,0 za to ale stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho

25.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+video) Je to jen pár let staré auto, přesto už stojí dvojnásobek co nové. Zrovna GT3 RS 4,0 za to ale stojí.

Snad jako rozloučení s manuální převodovkou v Porsche 911 GT3 vznikla verze GT3 RS 4.0, stroj s nejobjemnějším plochým šestiválcem v historii Porsche. Tehdy jsme pochopitelně ještě nevěděli, že Porsche s manuálními převodovkami v ostrých 911 skončí, leč stalo se. Dnes je tomu pořád jen pár let, co jsme o tomto skvostu psali jako o novém autě, přesto už je teď považováno za klasiku a cenný sběratelský artikl. Proč? Vzniklo jich šest stovek a spousta těch, na které se nedostalo, se těšila na GT3 příští generace. Ta ale mnoho z nich zklamala, protože jediná volba mezi motor a kola je dvouspojková převodovka PDK.

Ceny všech starších 911 GT3 RS vyletěly nahoru, verze 4.0 obzvlášť. Manuální řazení je pro spoustu nadšenců zkrátka velmi podstatná věc pro plnotučné řidičské zážitky. A takových lidí se zrovna mezi majiteli 911 GT3 všeho druhu našlo vždy hodně. Verze 4.0 je navíc úžasná i v jiných ohledech, sami jsme ji kdysi zažili při srazu na Nordschleife a i když je to hodně let, dodnes to bylo nezapomenutelné setkání. A kdybyste se s ní chtěli blíže seznámit i vy, prohlédněte si jedno z videí s ní pod článkem.

Onen motor, kromě toho, že to je šestiválcový boxer s nejvyšším objemem v historii, je také jeden z nejsilnějších. Patří i k nejsilnějším motorům na světě s atmosférickým plněním - má 125 koní na litr. Na zadní kola proudí celých pět set koní v 8 250 otáčkách, takže jízda naplno s tímto strojem je pořádný jekot. Točivý moment 460 Nm vrcholí v 5 750 otáčkách, což napovídá, že tento motor předvádí všechno podstatné v horní půlce otáčkoměru, tak, jak to má u skutečného sporťáku být.

Pokud patříte k těm, kteří si na 911 GT3 RS 4.0 brousili zuby a novou 911 991 GT3 své touhy neukojili, právě nyní existuje možnost si jednu RS 4.0 pořídit. Nachází se sice v Británii, ale má volant vlevo, v jiném provedení tuto verzi Porsche nevyrábělo. Na tachometru svítí hodnota 8 127 km, takže své si tento vůz rozhodně užil, ale dost pravděpodobně je stále ve špičkovém stavu.

Jeho cena ukazuje, jak rychle se špičková auta ctící dnes tak opomíjené klasické hodnoty (atmosférický motor, manuální převodovka...) mohou stát vyhledávanými klasikami, zejména pokud náhrada za ně není úplně schopna překročit jejich stín - cena tohoto stroje u Romans International čini´249 900 liber, tedy přes 9,1 milionu korun. A není to jediný stroj, který aktuálně někde na světena prodej za podobné peníze, za tolik se dnes GT3 RS 4.0 zkrátka prodávají.

Jinou perspektivou - je to bezmála dvakrát tolik, co vůz stál jako nová. Nicméně i jako investice by to bylo vhodné auto, její cena totiž klesne jen v případě, že ji rozvěsíte po svodidlech těsně za Flugplatzem...


Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 1 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 01Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 2 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 02Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 3 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 03Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 4 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 04Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 5 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 04aPorsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 6 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 05Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 7 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 06Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 8 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 07Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 9 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 08Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 10 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 09Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 11 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 10Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 12 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 11Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 13 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 12Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 14 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 13Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho - 15 - porsche 911 997 gt3 rs 40 na prodej 14
Tato 911 GT3 RS 4.0 může být vaše za nějakých 9,1 milionu


Starší video ukazuje Chrise Harrise za volantem své RS 4.0

Zdroj: GTspirit

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.