Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů?

Podle nás spíše monstrum, pod které by se mohl podepsat sám Frankenstein, ale máte-li zájem, tohle může být vaše za cenu srovnatelnou s poctivou GT3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů?

5.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle nás spíše monstrum, pod které by se mohl podepsat sám Frankenstein, ale máte-li zájem, tohle může být vaše za cenu srovnatelnou s poctivou GT3.

Rozhodování mezi pořízením Porsche 911 997 GT3 a Chevroletu Corvette C6 může být těžké, to chápeme, pokud chcete jen jedno takové auto a nezakládáte sbírku. Obě to jsou velmi schopná auta, obě mají atmosférické motory a manuální převodovky, byť zaměření obou je odlišné a konstrukce ještě víc.

Pokud se přesto nemůžete rozhodnout, pro které vám srdce hoří spíše, můžete si vybrat jedno a pak druhé. Však koupě auta není manželství a pokud po jedné sezóně zjistíte, že zvolený kousek pro vás není tím pravým, vždycky ho můžete prodat a pořídit si to druhé. Anebo můžete jít třetí cestou - zkombinovat obojí dohromady.

Komukoli, kdo je alespoň trochu purista, se z toho zježí chlupy na všech částech těla, ale ne každý se na svět dívá očima puristy. Stalo se tak, že někdo vzal 911 GT3 předposlední generace 997 a namontoval do osmiválec LS3. Jestli s tím byl spokojen nevíme, soudě podle minimálního nájezdu po přestavbě a aktuálním prodeji na Craigslistu máme pocit, že ne zcela. Ale to je teď druhotné.

Na fotkách níže tak můžete opravdu vidět 911 997 GT3, do které někdo namontoval motor z Chevroletu Corvette C6. Jistě, s 532 koňmi a 658 Nm je nový motor podstatně silnější než původní plochý šestiválec, který dával 415 koní a 405 Nm. Rozdíl v hmotnosti zas tak velký nebude, jak víme od Tylera Hoovera, který něco podobného dělá se starší 996, takže tahle GT3 tu sériovou dost pravděpodobně na čtvrtmíli porazí. 911 GT3 si však lidé kupují kvůli točivému plochému šestiválci a špičkovým jízdním vlastnostem, ne kvůli čtvrtmílovým sprintům nebo bůhvíčemu, pro co by mohla být V8 místo původního motoru přínosem. Nechápejte nás špatně, LS3 V8 je velmi dobrý, charakterní motor, ale do 911 prostě nepatří.

Pokud s námi nesouhlasíte a tuhle kreaci máte za spojení toho nejlepšího z obou světů, můžete si ji koupit. Motor v ní je prý skutečně zánovní, ujel asi 1 000 km, a celé to může být vaše za 95 tisíc dolarů, tedy asi 2,2 milionu korun - bez dopravy do ČR. Svezení to může být zajímavé, jen nepočítejte s tím, že by tenhle vůz nějak stoupal na ceně, na rozdíl od sériové 911 997 GT3...


Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 1 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 01Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 2 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 02Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 3 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 03Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 4 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 04Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 5 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 05Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 6 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 06Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 7 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 07Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 8 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 08Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 9 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 09Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 10 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 10Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů? - 11 - porsche 911 997 gt3 ls3 v8 prodej us 11
Krásná GT3? Ano, dokud nezjistíte, co je v ní za motor

Zdroj: Craigslist přes Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše