Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche chce zatnout tipec spekulantům, jde na to rozumným způsobem
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlna automobilového spekulantství a až chorobného sběratelství již v plné míře zasáhla i Porsche. Němci ale mají recept, jak situaci alespoň částečně změnit.
Na počátku roku jsme si pokládali otázku, zda si Porsche stále může říkat výrobce sportovních aut. Zhruba 75 procent veškerých firemních registrací tvoří SUV a sedan. Nicméně i ty zvládají „vyklepnout“ řadu sporťáků, jak nám nedávno dokázal třeba Macan S. Na svůj tradiční kredit tedy Porsche stále má nárok, byť většina jeho produkce již začíná mířit značně luxusním směrem.
I kdyby ale ona „nesportovní” Porsche nebyla jízdně až tak zajímavá, automobilka by se nadále mohla ohánět tím, že prodává modely jako 911. Jenže také ony u nadšených řidičů kredit ztrácejí - standardní nabídka je napěchovaná z podstaty kompromisními turby a ryzí modely donedávna neměly ruční řazení ani přání. A když už se nějaký s manuálem objevil, šlo buď o 911 R, která byla extrémně omezenou edicí rozprodanou ještě před odhalením. A nebo dnes jde také o faceliftovanou 911 GT3, která je ovšem už nyní vyprodaná na léta dopředu. A chcete-li ji rychleji, musíte si připlatit miliony.
Dobrá zpráva pro sběratele a hlavně spekulanty, kteří taková auta rovnou nakupují s tím, že je rychle s velkým ziskem prodají. Pro nadšené řidiče, kterým není jestli utratí o pár milionů více nebo méně, tu nezbývá místo.
Právě proto nyní šéf vývoje a výzkumu značky Michael Steiner uvedl, že automobilka chystá „puristickou“ verzi Porsche 911, která spekulantům radost neudělá. Ta by kráčela v duchu modelu 911 R a také by se zaměřila na jízdní potěšení, nikoliv na nejvyšší rychlost nebo časy na okruhu. Jediným rozdílem by byla dostupnost, která by nebyla nikterak limitována. Místo toho by puristický model rozšířil již tak poměrně květnaté portfolio značky, ve kterém momentálně zcela chybí běžně dostupný model s ručním řazením a motorem s atmosférickým plněním.
„Zjistili jsme, že stále více a více zákazníků si užívá zábavných a čistokrevných sporťáků. Porsche vždy nabízelo omezené i neomezené sportovní modely. Pro čistokrevný sporťák ale není třeba jakéhokoliv omezení,“ uvedl Steiner v reakci na zkušenosti, jenž firma nasbírala po představení již zmíněné verze 911 R. Dodal přitom, že pro značku je důležitá „nejen zábava na okruhu, ale také na silnicích“.
Už v minulosti se přitom zástupci Porsche nechali slyšet, že nehodlají podporovat spekulativní nákupy svých aut. Nejvíce by tomu tedy přispěli, kdyby produkci tak masivně neomezovali, chápeme ale, že výrobní kapacity divize Motorsport nejsou neomezené. A lepší než pokusy nacházet zákazníky, kteří své vozy hned prodají a pro příště je zařazovat na černou listinu, je lepší vystavět těmto strojům smysluplnou vnitřní konkurenci a ponechat je méně výjimečnými, než jakými jsou dnes.
Kdy ovšem takový „konkurenční” model máme očekávat, to již Steiner neuvedl. Je tak otázkou, zda onen puristický derivát dorazí ještě v této generaci či až v té následující, která by se měla objevit na přelomu dekády. Zájemci o co možná nejčistokrevnější svezení si tedy ještě po nějaký čas budou muset vystačit s „holobytem“ v podobě základního Porsche 911 s pohonem zadních kol a bez zbytečných příplatků. I to má ale dnes turbo...
Zájem o Porsche 911 R automobilku utvrdil v tom, že lidé netouží jen po vrcholných časech na okruhu či maximálce dalece za magickou třístovkou
Zdroj: [https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/purist-porsche-911-destined-regular-line Autocar]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999