Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche chce zatnout tipec spekulantům, jde na to rozumným způsobem
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlna automobilového spekulantství a až chorobného sběratelství již v plné míře zasáhla i Porsche. Němci ale mají recept, jak situaci alespoň částečně změnit.
Na počátku roku jsme si pokládali otázku, zda si Porsche stále může říkat výrobce sportovních aut. Zhruba 75 procent veškerých firemních registrací tvoří SUV a sedan. Nicméně i ty zvládají „vyklepnout“ řadu sporťáků, jak nám nedávno dokázal třeba Macan S. Na svůj tradiční kredit tedy Porsche stále má nárok, byť většina jeho produkce již začíná mířit značně luxusním směrem.
I kdyby ale ona „nesportovní” Porsche nebyla jízdně až tak zajímavá, automobilka by se nadále mohla ohánět tím, že prodává modely jako 911. Jenže také ony u nadšených řidičů kredit ztrácejí - standardní nabídka je napěchovaná z podstaty kompromisními turby a ryzí modely donedávna neměly ruční řazení ani přání. A když už se nějaký s manuálem objevil, šlo buď o 911 R, která byla extrémně omezenou edicí rozprodanou ještě před odhalením. A nebo dnes jde také o faceliftovanou 911 GT3, která je ovšem už nyní vyprodaná na léta dopředu. A chcete-li ji rychleji, musíte si připlatit miliony.
Dobrá zpráva pro sběratele a hlavně spekulanty, kteří taková auta rovnou nakupují s tím, že je rychle s velkým ziskem prodají. Pro nadšené řidiče, kterým není jestli utratí o pár milionů více nebo méně, tu nezbývá místo.
Právě proto nyní šéf vývoje a výzkumu značky Michael Steiner uvedl, že automobilka chystá „puristickou“ verzi Porsche 911, která spekulantům radost neudělá. Ta by kráčela v duchu modelu 911 R a také by se zaměřila na jízdní potěšení, nikoliv na nejvyšší rychlost nebo časy na okruhu. Jediným rozdílem by byla dostupnost, která by nebyla nikterak limitována. Místo toho by puristický model rozšířil již tak poměrně květnaté portfolio značky, ve kterém momentálně zcela chybí běžně dostupný model s ručním řazením a motorem s atmosférickým plněním.
„Zjistili jsme, že stále více a více zákazníků si užívá zábavných a čistokrevných sporťáků. Porsche vždy nabízelo omezené i neomezené sportovní modely. Pro čistokrevný sporťák ale není třeba jakéhokoliv omezení,“ uvedl Steiner v reakci na zkušenosti, jenž firma nasbírala po představení již zmíněné verze 911 R. Dodal přitom, že pro značku je důležitá „nejen zábava na okruhu, ale také na silnicích“.
Už v minulosti se přitom zástupci Porsche nechali slyšet, že nehodlají podporovat spekulativní nákupy svých aut. Nejvíce by tomu tedy přispěli, kdyby produkci tak masivně neomezovali, chápeme ale, že výrobní kapacity divize Motorsport nejsou neomezené. A lepší než pokusy nacházet zákazníky, kteří své vozy hned prodají a pro příště je zařazovat na černou listinu, je lepší vystavět těmto strojům smysluplnou vnitřní konkurenci a ponechat je méně výjimečnými, než jakými jsou dnes.
Kdy ovšem takový „konkurenční” model máme očekávat, to již Steiner neuvedl. Je tak otázkou, zda onen puristický derivát dorazí ještě v této generaci či až v té následující, která by se měla objevit na přelomu dekády. Zájemci o co možná nejčistokrevnější svezení si tedy ještě po nějaký čas budou muset vystačit s „holobytem“ v podobě základního Porsche 911 s pohonem zadních kol a bez zbytečných příplatků. I to má ale dnes turbo...
Zájem o Porsche 911 R automobilku utvrdil v tom, že lidé netouží jen po vrcholných časech na okruhu či maximálce dalece za magickou třístovkou
Zdroj: [https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/purist-porsche-911-destined-regular-line Autocar]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva