Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche je neskutečný stroj na peníze. Podívejte se, kolik vydělává každou minutu
14.11.2018 | Petr Prokopec
Pokud provozujete firmu, která vám vydělává 10 korun každou minutu, máte pod palcem velice slušný zdroj obživy. Porsche ještě docela jinde.
Pro automobilku z Zuffenhausenu byl loňský rok rekordním, Porsche totiž vyrobilo neskutečných 255 683 nových aut, třebaže dodáno jich bylo o devět tisíc méně. Zajímavé přitom je, že značka loni předala zákazníkům i sedm exemplářů hybridního hypersportu 918 Spyder. Jeho výroba však byla ukončena již v roce 2015. Dá se tedy předpokládat, že ve všech těchto případech došlo na prodej až v pozdějších letech, následovaný zvláštní péči programu pro individualisty. Jinak by Asi tato sedmička nezůstávala na předměstí Stuttgartu tak dlouho.
Není to ovšem jediná pozoruhodnost, která se v čerstvě publikované výroční zprávě značky objevila. Tu další můžeme spojit se ziskem, který za rok 2017 činil 4,221 miliardy Eur, tedy v přepočtu přibližně 109,6 miliardy korun. Dané číslo je vzhledem k objemu produkce neskutečně vysoké, normální smrtelník si takové peníze snad nezvládne ani představit. Proto jsme je přepočítali v trochu „fotbalovém“ stylu. Jinými slovy, podobně jako u příjmů Cristiana Ronalda se nyní podíváme, kolik vydělává Porsche za den, hodinu, minutu či sekundu.
Jak jsme zmínili v úvodu, vydělávat 10 korun každou minutu už představuje slušný byznys. Je to 600 Kč za hodinu, 14 400 Kč za den a 432 000 Kč za měsíc. Na koupi Ronaldova Bugatti to asi stačit nebude, na denní ježdění s Ferrari ale bez potíží. Firma celým jménem Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG generuje peníze docela jinými tempem.
Za měsíc si její majitel přijde na 3,6 miliardy Kč a během jednoho dne tedy automobilka z Zuffenhausenu vydělá více než 300 milionů korun. To je přitom stejná částka, jaká by z vás udělala pána (či paní) 685 exemplářů Škody Octavia s litrovým motorem a základní výbavou. To jsou více než 3 kilometry aut v kuse a asi čtvrtina veškeré produkce české automobilky. Porsche ovšem ke slušnému vozovému parku stačí i jediná hodina činnosti, během které si přijde na 12,5 milionu korun. Její minutová „gáže“ pak činí 208 466 Kč, sekundová 3 474 Kč.
V případě výše zmíněných sum vycházíme ze zisku před zdaněním, po odvodech státu tak Porsche poněkud zchudne, neboť musí počítat „pouze“ s celoročním výdělkem ve výši 81,4 miliard korun. Za jeden den pak v Zuffenhaussenu vydělají v čistém na 509 a půl Octavie, tedy 223,1 milionů korun. Hodinový plat se pak smrskává na 9 925 350 Kč, během jedné minuty má Porsche na kontě pět průměrných českých platů a za sekundu 2 582 Kč.
Ano, existují i ziskovější firmy, takový Apple je na tom ještě desetkrát lépe. Porsche je ale pořád docela malá firma. Zaměstnává jen něco přes 24 tisíc lidí (Apple více jak pětkrát tolik a třeba mateřský VW skoro 650 tisíc) a v automobilovém světě je z pohledu absolutní výše zisků vzhledem k velikosti firmy a počtu prodaných aut naprostým králem.
Lze pak už jen dodat, že nejmasovějším modelem značky je Macan, kterého bylo loni doručeno 97 202 exemplářů. Druhá příčka připadá většímu SUV Cayenne (63 913 ks), třetí pak kultovnímu modelu 911 (32 197 ks). Panamera je čtvrtá (27 942 ks), těsně za sebou má přitom duo Boxster a Cayman (25 114 ks). Od příštího roku pak můžeme v rámci portfolia počítat ještě s elektrickou novinkou Taycan, která ziskem dále zamává.
Porsche loni vydělalo skoro 110 miliard korun před zdaněním. Model 911 se ovšem umístil až na třetím místě v žebříčku prodejnosti...
...první příčka patří nepřekvapivě menšímu SUV Macan
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry