Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec

Kdo by čekal, že nejprodávanějším motorem Porsche v roce 2017 bude 51 let stará jednotka. Vysvětlení je prosté, není úplně skutečná, i tak je funkční.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec

15.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo by čekal, že nejprodávanějším motorem Porsche v roce 2017 bude 51 let stará jednotka. Vysvětlení je prosté, není úplně skutečná, i tak je funkční.

Vánoce jsou za námi, nicméně sami sobě můžete dárek nadělit kdykoliv. Pokud přitom nemáte rozpočet napjatý jako tětivu indiánského luku, měli bychom pro vás jeden tip - motor z Porsche 911. Konkrétně jde o dvoulitrovou verzi slavného plochého šestiválce, který legendu ze Zuffenhausenu poháněl v roce 1966. Tato pohonná jednotka se často vyvažuje pomalu zlatem, vám ovšem bude stačit pár tisíc. Má to však pár „ale“.

V prvé řadě se musíte smířit se skutečností, že motor k vám nedorazí vcelku, nýbrž kompletně rozmontovaný. Seskládat dohromady budete muset 290 komponentů. To ale nejspíše nikdo nebude považovat za vadu na kráse, spíše za bonus. Zvláště když součástí balení je i podrobný návod, jak pohonnou jednotku uvést do chodu. S instalací do motorového prostoru svého vozu ale nepočítejte, o reálný motor bohužel nejde.

Místo toho tu máme kit ve zmenšeném měřítku 1:4, za jehož výrobou stojí samotná automobilka ve spolupráci s firmou Franzis Verlag. Právě velikost (plně složený měří motor 320x280x150 milimetrů) je důvodem nízké ceny, relativně - agregát lze pořídit online v přepočtu od nějakých 2 950 Kč. Kromě toho je k mání také v muzeu Porsche, kde se stal bezkonkurenčně nejžádanější položkou.

Proč tomu tak je, není těžké vysvětlit. Po složení se mu pohybují všechny vnitřnosti, funkční jsou rovněž řemenice a řemen, stejně jako se roztáčí ventilátor. Součástí jednotky jsou také LEDky, jež simulují pořadí zapalování v jednotlivých válcích, o zvuk se pak stará malý reproduktor napájený baterií. „Tužkovky“ přitom budete potřebovat tři, balení s nimi nepočítá.

Co naopak očekávat můžete, to je již zmiňovaný návod, a to v angličtině i němčině. Mimo to nechybí ani sběratelská příručka, která obsahuje řadu zajímavých dat z historie Porsche, modelu 911 i samotného šestiválce. Zmenšená pohonná jednotka pak váží zhruba kilogram, neboť je většinou z plastu, přičemž na její sestavení není potřeba lepidla, nýbrž pouze šroubováku.

Lze pak jen dodat, že Porsche je zájmem o agregát velice překvapeno. Samozřejmě příjemně, což jen dokazuje skutečnost, že ve vývoji je již další zmenšená pohonná jednotka. Ta bude vyráběna v měřítku 1:3, přičemž jde o plochý čtyřválec, který původně zkonstruoval Dr. Enst Fuhrmann pro závodní Porsche 550, jež vyhrálo na Nürburgringu či v Le Mans...


Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 1 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 01Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 2 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 02Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 3 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 03Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 4 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 04Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 5 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 05Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 6 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 06Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 7 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 07Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 8 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 08Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 9 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 09Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 10 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 10Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 11 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 11Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 12 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 12Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 13 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 13Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 14 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 14Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 15 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 15
Zmenšený dvoulitrový plochý šestiválec od Porsche je jednou z nejžádanějších položek v muzeu značky, pořídit jej samozřejmě můžete i online

Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 16 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 16
Chystá se i kit motoru z Porsche 550

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše