Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche může zcela přestat prodávat svá auta veřejnosti, jinak by nemuselo přežít
21.10.2019 | Petr Prokopec
Tento konstrukt může zní nesmyslně, pochází ale z úst finančního šéfa Porsche, který nemluví do větru. Individuální mobilitu čekají razantní změny a automobilky se musí přizpůsobit.
Svět se v současnosti mění rychleji než kdy dříve. Na mysli nyní nemáme jen ten automobilový, rychlá evoluce zasahuje všechny oblasti života. Lidé stále častěji volí k životu města, místa vzdálená od veškeré civilizace jen navštěvují v rámci volnočasových aktivit. Navíc lidí přibývá, dle předpovědí by na Zemi mělo v roce 2050 žít 9,8 miliardy lidí, z čehož více než dvě třetiny (6,7 miliardy) mají připadnout právě na města. Většina z nich ovšem na takovou populaci není připravena. A co je nejpodstatnější, současná struktura dopravy se bude muset také změnit, pro auta v ní bude méně prostoru.
Co přesně to pro nás bude znamenat? Odpověď na to do značné míry přináší Lutz Meschke, finanční šéf Porsche. Dle něj totiž zcela skončí dnes používaný způsob prodeje a současně zákaznické chování. „Dnes si naši zákazníci pořizují dvě, tři i čtyři Porsche, ale v budoucnu si možná budou moci dovolit pouze jedno nebo dvě a pro dopravu ve městě budou muset využít jiných služeb. Musíme tedy přijít s obchodním modelem, který zvládne vyrovnat naše ztráty.“
Automobilka z Zuffenhausenu tedy do budoucna již nepočítá příliš s tím, že by svá auta prodávala přímo zákazníkům. Místo toho je dle Meschkeho „dobrým startovním bodem“ program předplatného, který již byl spuštěn v USA.
Tento program počítá s využitím různých vozů pro konkrétní příležitost, přičemž je pouze na zákazníkovi, zda bude využívat jeden model po delší dobu či naopak sáhne každý den po jiném. Během dvou let bychom se podobných služeb měli dočkat také v Evropě, stejně jako s ním mohou počítat zákazníci v Asii. Meschke nicméně dodává, že ani tento program v jednu chvíli nebude dostačující.
„Samozřejmě, že se pokusíme naše auta prodávat přímo tak dlouho, jak jen to bude možné, ale města chtějí zredukovat dopravu, a proto musíme hledat řešení, která jsou pro naši značku vhodná.“ Co přesně je tím myšleno, Meschke neřekl, poukázal ale na skutečnost, že sdílená mobilita nebude dostačující. Pokud značka nedokáže udržet svou ziskovou marži na 15 procentech, pak jako okrajový výrobce může začít balancovat na hraně přežití.
„Musíme tedy přemýšlet o nových obchodních modelech, a to nikoliv jen v rámci naší vlastní značky,“ dodává k tématu Meschke. Porsche tedy čekají investice do různých start-upů, které se budou právě na budoucí mobilitu ve městech specializovat. Pokud tedy toužíte po svém vlastním voze ze Zuffenhausenu, raději si rychle nějaký kupte či na něj začněte šetřit větší měrou než dosud. Jednou vám totiž na jeho pořízení již ani peníze stačit nebudou muset, neboť něco takového nebude zapadat do obchodní strategie automobilky - bude muset dosahovat vyšších marží jinak pojatou nabídkou spíše služeb než samotných aut.
Porsche již nyní počítá s tím, že zakrátko nebude možné vozy značky jen tak koupit. S ohledem na probíhající změny v celém světě a s nimi korespondující změny ve způsobu používání aut Porsche počítá s tím, že se bude muset soustředit spíše na služby okolo používání aut, nikoli na prodej aut samotných
Zdroje: Autocar, AutoMotoTV Deutsch@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 43 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 41 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva