Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche odmítlo prodat sběrateli 911 GT3 RS s manuálem, a tak automobilku obešel
12.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pravidelně říkáme, že existují lidé, kteří by za manuální řazení připlatili skoro cokoli. Tento muž budiž důkazem, manuální RS má na truc Porsche.
Nemusíte ani patřit mezi fanoušky značky Porsche, abyste věděli o nelibosti, které se dostalo povinné automatické převodovce PDK v modelech 911 GT3 a GT3 RS. Po létech, kdy Porsche odmítalo ve vrcholných derivátech „devětsetjedenáctky” vůbec použít automatické řazení kvůli vyšší hmotnosti najednou začalo nabízet jen to. Jistě, s touhle převodovkou budou většina lidí krom těch jako Walter Röhrl rychlejší, ale GT3 je hračka pro nadšence a ti manuál nezřídka chtějí.
Ferrari či Lamborghini se tváří, že takoví lidé neexistují, jenže oni existují. A Porsche postupně dotlačili až k tomu, že faceliftovaná 911 991 GT3 má manuální převodovku zpátky. Jenže to je GT3, odlehčená, výkonnější, zkrátka přiostřená verze RS ji nemá a mít nebude. Ti největší nadšenci ale právě takovou verzi chtějí.
Jedním u nich je sběratel Porsche z amerického státu Illinois vystupující na fóru Rennlistu pod přezdívkou RJGT3RS, který po Porsche chtěl právě GT3 RS a právě s manuálem. Byl odmítnut, takovou variantu Němci opravdu nenabídnou a nedodají ji ani na zvláštní přání váženého klienta. Dotyčný se ale nevzdal a pověřil floridskou společnost BGB Motorsports, aby mu GT3 RS s manuálem postavila i bez Porsche. A ta to skutečně udělala.
O kolik mohlo být Porsche bohatší, kdyby zákazníkovi neřeklo ne? Snadno o 45 tisíc dolarů, tedy asi 1,03 milionu korun, který hlavní hrdina tohoto příběhu neváhal zaplatit za přestavbu. To není málo, ani zdaleka, ale také tahle přestavba také neznamená málo práce. V ceně je zejména nová převodovka z 911 R, vzácné a rychle vyprodané specialitky, a dále novou spojku, přítlačný talíř, jednohmotový setrvačník, mechanický samosvor místo elektronicky řízeného, manuální hydraulické ovládání spojky, kabelové svazky, přestavbu pedálů, novou řadicí páku, budíky a pochopitelně patřičné kousky plastu pro interiér. A samozřejmě i úpravu elektroniky.
Majitel i BGB sdílí na internetu i dokumentaci přestavby, nebyla pochopitelně jednoduchá nejen po stránce techniky, ale ani detailů - upraven musel být mimo jiné přístrojový štít, volant a některé další části interiéru. Majitel k tomu dodává, že po odmítnutí nejprve uvažoval o alternativě v podobě „manuální” GT3, ale nakonec zůstal u RS. A asi i zůstane, třebaže GT3 stále koupit může. „Mám rezervované místo ve výrobě 911 991.2 GT3 v říjnu roku 2018, ale RS je RS, jsem fanoušek RS a s tím, co dealeři chtějí za 991.2, ji už asi kupovat nebudu. Vzhledem k tomu, jak malý je pokles hodnoty 991 GT3 RS, raději investuji do unikátní RS a možná i někomu prošlapu cestičku,” uvedl.
Jestli ho někdo bude následovat, nevíme. Za peníze ale jde udělat skoro cokoliv a dostatečně schopný specialista na Porsche by se snad našel i blíže. Byl by to ostatně další pěkný políček automobilce. Vyvíjet dvě verze s různým řazením není zdaleka tak snadné, jak se může zdát, když ale uvidí, co jsou zákazníci schopni za manuály připlácet, snáze pochopí, že by se ji to vyplatilo. Nakonec, tento člověk je spokojený i s amatérskou přestavbou za milionový příplatek...
Přestavba z PDK na manuál je komplexní proces
Zdroj: Rennlist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan