Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche potrestá zákazníky, kteří koupili 911 R na kšeft. Auta už dostanou jen řidiči
29.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výjimečné modely z Zuffenhausenu nemají být dle šéfa divize GT pouhým investičním artiklem. Sama značka ale ke „kšeftování“ s nimi podněcuje.
Z Porsche 911 R se stala novodobá ikona, která je na trhu téměř vyvažována zlatem. A pokud ne zlatem, spoustou peněz určitě - na zánovní kousky potřebujete až přes 20 milionů Kč. I přes nemalou pořizovací cenu se tak vlastnictví vozu jeho prvním majitelům začalo rychle vyplácet, zvláště pokud si jej pořídili primárně jako investici a nikoli jako jedno auto.
Právě spekulace s vozy od divize GT se ale zajídají Andreasi Preuningerovi, jejich duchovnímu otci. Ten řekl, že Porsche má speciální VIP program, který sleduje všechny speciální modely. Dosud se přitom během změny vlastnictví - ať již přišla rychle nebo později - víceméně nic nedělo. Porsche to ale chce změnit a spekulantům přinejmenším ztížit život.
„Velmi podrobně sledujeme, kdo tato auta 'točí'. Nevyrábíme příliš mnoho vozů a většinu našich zákazníků dobře známe - rádi bychom měli předem určené jméno pro každý kus ještě předtím, než jej vyrobíme. Pokud ale vozy 'točíte' příliš často, pak si myslím, že je pochopitelné, když nebudete zapsáni na čekací listinu u dalšího vozu, pokud poptávka bude převyšovat nabídku,“ uvedl k nové strategii Preuninger.
Je to nepochybně trest, šéf divize GT ale říká, že jde spíše o strategii: „Chceme dodávat vozy jen těm zákazníkům, kteří je budou opravdu užívat. To je, myslím, fér.“ S tím lze na jednu stranu souhlasit, na druhou stranu ale bude platit, že se to dotkne i lidí, kteří s vozy od Porsche „kšeftovat” nutně nechtějí. Pokud někdo bude chtít třeba dva kusy z jedné limitované edice - jeden na ježdění, druhý na koukání, na později či cokoli podobného - značka mu je kvůli této strategii nemusí neprodat, protože zájem o více jak jeden kousek bude považovat za snahu jedno či obě auta rychle prodat.
Ve hře navíc nejsou jen speciality v podobě 911 R. Porsche by dle neoficiálních informací mělo letos vyrobit pouze 3 500 exemplářů modelu GT3. I ten se tedy stává relativně vzácným, přičemž aktuální zapsání na pořadník vám zajistí doručení vozu až někdy v příštím roce. Pokud se ale uskrovníte v požadavcích, pak vám jej někteří neautorizovaní prodejci dodají ihned.
Navíc je třeba dodat, že spekulace s výjimečnými modely vlastně podněcuje i samo Porsche. To nejprve vyrukovalo s 911 R, která měla být náplastí na volání fanoušků po návratu manuálu do GT3. Značka je vyslyšela, ovšem za cenu vysoké ceny a omezené produkce. Od počátku bylo jasné, že 911 R v drtivé většině případů neskončí u nadšenců, ale u sběratelů výjimečných aut, popř. spekulantů. Tak se i stalo, ceny vyletěly do astronomických výšin a velmi pravděpodobně tam i zůstanou, bez ohledu na facelift GT3, který manuál přinesl zpět.
Absence manuálu u aktuální GT3 totiž nezatočila jen s cenami 911 R, řádně zatlačila i na ceny starších GT3 a Caymanů GT4. Také ty vyskočily do závratných výšek a lze očekávat, že právě ony by snad mohly alespoň přestat růst, když už ne poklesnout. Spekulovat se s nimi ale bude dál, v reálu budou manuální GT3 opět v menšině a kdoví, jestli nakonec úplně neskončí.
Preuninger nemá příliš v lásce ani ty zákazníky, kteří značce vyčítají, že jejich 911 R může kvůli příchodu modernizovaného GT3 klesnout na ceně. Právě jim šéf divize GT naznačuje, že „Porsche není hedgeový fond. Pokud totiž existují lidé, kteří chtějí koupit něco podobného (jako GT3), pak se jim jako automobilka musíme snažit něco podobného nabídnout.“
To je samozřejmě logické, nicméně po návratu manuálu se volalo léta, Porsche však nářek fanoušků nevyslyšelo - tedy až do doby, než vyrukovalo s 911 R. A když si s jeho pomocí ověřilo, že poptávka je skutečně veliká, modernizovalo GT3. Za první edici si ale řeklo o skutečně nemalé množství peněz. A nyní se automobilka zlobí, když řada lidí udělala jen to, co samotné Porsche - tedy že vydělávají na tom, do čeho investovali...
Porsche 911 R se ukázalo loni v Ženevě, od té doby nabralo na ceně. Značce se ale spekulace s ním i s jinými výjimečnými vozy pranic nelíbí
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch