Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche říká, že nikdy nepostaví SUV ve verzi GT. Asi zapomnělo, že je dávno dělá
10.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle šéfa vývoje vozů GT Preuningera by ostrá SUV byla pouze dojnými kravami, které by snižovaly kredit Porsche 911 GT3. Jenže dvě taková už existují.
Budeme se již opakovat, nicméně i tak je třeba znovu zmínit, že crossovery a SUV vládnou světu. Mnohým zákazníkům je přitom jedno, pod jakou značku spadají, jakým designem či rozměry se chlubí a mnohdy opomenou i nahlédnout pod kapotu. Důležité je pro ně zkrátka jen ono pozlátko. Proto ostatně do daného segmentu vstupují i značky, které by o takovém kroku před několika málo lety ještě ani neuvažovaly.
Jednou z automobilek, které se tímto způsobem odcizily svým kořenům, je Porsche. Tato značka již krátce po příchodu nového milénia vyrukovala s první generací modelu Cayenne, v roce 2014 pak své portfolio rozšířila o menší SUV Macan. Oba vozy jsou obchodními trháky, a tak se spekuluje o dalších modelech a derivátech, které by je v nabídce Porsche mohly doplnily. Co vše nám Porsche nabídne či nenabídne, ukáže dokonale jen čas, jedna věc se ale prý skutečností nikdy nestane - ostré verze GT.
Tvrdí to alespoň Andreas Preuninger, šéf vývoje právě vozů s písmeny GT ve jméně, dle nějž „kredit těchto modelů vychází z přímé pokrevní linie vedoucí k závodním vozům. Zákazník, který si tak kupuje GT3, ví, že existuje derivát, který je každý víkend na okruhu v různých závodních sériích.“ Ač je tedy Preuninger velkým fanouškem modelu Cayenne a sám užívá verzi Turbo, příchod verze GT podmiňuje vstupem značky na závodní kolbiště.
„Pokud bychom s modelem Macan nebo Cayenne vstoupili třeba do Dakarské rallye, pak by divize Porsche Motorsport mohla vyvinout speciál, se kterým bychom do tohoto závodu zamířili. To by podle mne byl dostatečný důvod pro to, aby vznikla silniční verze, která je takovému vozu velmi blízká. Jenže nic takového neplánujeme,“ říká dále Preuninger.
Zároveň zmiňuje, že pouhé nalepení znaků na modely Panamera či Cayenne jen proto, aby šlo o mnohem atraktivnější verze, by z jeho pohledu nebylo tím správným krokem. „Šlo by pouze o marketing, což si nemyslím, že je ten správný důvod (pro vznik takové verze),“ přibližuje ještě více zamítavé stanovisko týkající se ostřejších derivátů šéf vývoje vozů GT.
Zní to rozhodně a leckdo jistě bude za tato slova rád, Preuninger ale asi zapomněl na varianty Macan GTS a Cayenne GTS, které jsou přesně tím, o čem je řeč. Ve srovnání se základem doznaly snížení a přitvrzení podvozku, upraven byl bodykit a specifický je i výkon. Ten sice není nejvyšší v rámci nabídky, tak tomu ovšem není ani v případě Porsche 911 GT3 vůči provedení 911 Turbo. Leckdo je může označit za odvar z verzí GT3, ale varianty GT to jsou a přesně o těch Preuninger říká, že nikdy nedorazí. Tak nevíme, co si o jeho slovech myslet...
Porsche sice odmítá ostrá SUV, Macan ovšem v provedení GTS nabízí
Totéž platí také o Cayenne GTS
I první generace Cayenne měla verzi GTS, která se měla atmosférický V8 a dokonce se dala koupit s manuální převodovkou - to bylo možné hovořit skoro o pravověrném GT...
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva