Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche říká, že nikdy nepostaví SUV ve verzi GT. Asi zapomnělo, že je dávno dělá
10.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle šéfa vývoje vozů GT Preuningera by ostrá SUV byla pouze dojnými kravami, které by snižovaly kredit Porsche 911 GT3. Jenže dvě taková už existují.
Budeme se již opakovat, nicméně i tak je třeba znovu zmínit, že crossovery a SUV vládnou světu. Mnohým zákazníkům je přitom jedno, pod jakou značku spadají, jakým designem či rozměry se chlubí a mnohdy opomenou i nahlédnout pod kapotu. Důležité je pro ně zkrátka jen ono pozlátko. Proto ostatně do daného segmentu vstupují i značky, které by o takovém kroku před několika málo lety ještě ani neuvažovaly.
Jednou z automobilek, které se tímto způsobem odcizily svým kořenům, je Porsche. Tato značka již krátce po příchodu nového milénia vyrukovala s první generací modelu Cayenne, v roce 2014 pak své portfolio rozšířila o menší SUV Macan. Oba vozy jsou obchodními trháky, a tak se spekuluje o dalších modelech a derivátech, které by je v nabídce Porsche mohly doplnily. Co vše nám Porsche nabídne či nenabídne, ukáže dokonale jen čas, jedna věc se ale prý skutečností nikdy nestane - ostré verze GT.
Tvrdí to alespoň Andreas Preuninger, šéf vývoje právě vozů s písmeny GT ve jméně, dle nějž „kredit těchto modelů vychází z přímé pokrevní linie vedoucí k závodním vozům. Zákazník, který si tak kupuje GT3, ví, že existuje derivát, který je každý víkend na okruhu v různých závodních sériích.“ Ač je tedy Preuninger velkým fanouškem modelu Cayenne a sám užívá verzi Turbo, příchod verze GT podmiňuje vstupem značky na závodní kolbiště.
„Pokud bychom s modelem Macan nebo Cayenne vstoupili třeba do Dakarské rallye, pak by divize Porsche Motorsport mohla vyvinout speciál, se kterým bychom do tohoto závodu zamířili. To by podle mne byl dostatečný důvod pro to, aby vznikla silniční verze, která je takovému vozu velmi blízká. Jenže nic takového neplánujeme,“ říká dále Preuninger.
Zároveň zmiňuje, že pouhé nalepení znaků na modely Panamera či Cayenne jen proto, aby šlo o mnohem atraktivnější verze, by z jeho pohledu nebylo tím správným krokem. „Šlo by pouze o marketing, což si nemyslím, že je ten správný důvod (pro vznik takové verze),“ přibližuje ještě více zamítavé stanovisko týkající se ostřejších derivátů šéf vývoje vozů GT.
Zní to rozhodně a leckdo jistě bude za tato slova rád, Preuninger ale asi zapomněl na varianty Macan GTS a Cayenne GTS, které jsou přesně tím, o čem je řeč. Ve srovnání se základem doznaly snížení a přitvrzení podvozku, upraven byl bodykit a specifický je i výkon. Ten sice není nejvyšší v rámci nabídky, tak tomu ovšem není ani v případě Porsche 911 GT3 vůči provedení 911 Turbo. Leckdo je může označit za odvar z verzí GT3, ale varianty GT to jsou a přesně o těch Preuninger říká, že nikdy nedorazí. Tak nevíme, co si o jeho slovech myslet...
Porsche sice odmítá ostrá SUV, Macan ovšem v provedení GTS nabízí
Totéž platí také o Cayenne GTS
I první generace Cayenne měla verzi GTS, která se měla atmosférický V8 a dokonce se dala koupit s manuální převodovkou - to bylo možné hovořit skoro o pravověrném GT...
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před hodinou - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 2 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 4 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan