Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli
25.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po dekády jen zřídka vídaná věc je teď oficiálně jistotou. Stejně tak už je ale jisté, že sesazení Golfu z trůnu bylo jen velmi krátkodobou záležitostí.
Na počátku května jsme zmínili jedno velké překvapení. Volkswagen Golf byl po delší době sesazen z trůnu nejprodávanějšího vozu Evropy, přičemž korunu si nasadil Ford Fiesta. Pro „lidový vůz“ se rozhodně nejednalo o dobrou zprávu, po celou svou existenci v rámci Starého kontinentu pokořen pouze pěti vozy, takže na druhá místa opravdu není zvyklý.
Tato rošáda ale měla svůj logický a nepříliš udržitelný důvod. V případě obou aut došlo k modernizaci, přičemž u Volkswagenu Golf se jednalo o facelift, Ford Fiesta pak dorazil rovnou v nové generaci. Prodejci modrého oválu tak vyprazdňovali sklady za pomoci obřích slev, na což slyšela hezká řádka zákazníků. Divit se jim přitom rozhodně nemůžeme, neboť nová Fiesta nejspíše bude o poznání lepší než předchůdce, zároveň však bude k mání výrazně dráže.
Veškeré okolnosti tedy nasvědčovaly úprku lidí do showroomů Fordu, ty s logem VW ovšem taktéž nezely prázdnotou. Problémem ale bylo pomalé naskladňovaní faceliftu. A kde není co prodávat, tam není co registrovat. Modrý ovál tedy v březnu - ne v dubnu, jak jsme dříve mylně informovali, za což se omlouváme - prodal 47 263 aut, tedy o 11,8 % více než loni. Vůči tomu registrace Volkswagenu Golf klesly o 16,9 % na 46 795 vozů.
Jak sami vidíte, jde o drobný rozdíl, nicméně na ten se již historie ptát nebude. Stejně jako na okolnosti, proč k sesazení „lidového vozu“ z trůnu došlo. Je ale třeba dodat, že Fiesta byla jen jakýmsi zimním králem, což jsme ostatně prorokovali. Pohled na statistiky týkající se dubna již naznačují, že Golf je s 35 085 registracemi zpátky v čele. Stále sice meziročně ztrácí (-28,1 %), to je ovšem dáno i nižším letošním počtem pracovních dní.
Modrý ovál se oproti tomu propadl ještě více, sklady prodejců tedy nejspíše již zejí prázdnotou. Či do nich už dorazila nová generace. Ať tak či onak, prodeje klesly o 20,4 procenta na 17 943 aut, pročež se Fiesta rázem musí spokojit až s osmou příčkou mezi nejprodávanějšími vozy Evropy. Převálcovaly jí přitom i další modely VW, a sice Polo a především pak Tiguan, jehož registrace vylétly o neskutečných 71,6 procenta.
Stran toho již jen můžeme zmínit, že březen byl pro Volkswagen skutečně velmi smolným měsícem. Propadly se totiž i prodeje modelu Passat či třeba Škody Octavia. Zatímco ale zástupce české značky skončil alespoň na 18. příčce, Němce najdeme až na 39. místě. V dubnu si pak sice polepšil a posunul se na 26. pozici, nicméně v rámci kusů na tom byl Passat ještě hůře než třetí letošní měsíc.
Stejný propad v rámci prodaných vozů lze vysledovat také u Škody, nicméně Octavia se alespoň dokázala vrátit do nejlepší desítky. Nissan Qashqai má ale těsně za zády, přičemž zájem o SUV roste samozřejmě daleko více než o liftbacky či kombíky. Je proto možné, že v květnu bude již Octavia opětovně mimo Top 10. Zvláště když hodně spoléhá na dieselové motory, jejichž obliba klesá.
Také o této skutečnosti jsme se v minulosti zmiňovali, zvláště v souvislosti s německým trhem. Nyní ale můžeme přihodit do placu čísla, jenž se týkají celé Evropy. Jak jsme ale říkali, pozitivní opravdu nejsou. Máme zde totiž 15procentní pokles registrací dieselových vozů, jenž vede k 46procentnímu tržnímu podílu. Ten byl ale přitom ještě loni padesátiprocentní.
Březnové statistiky v plné kráse odhalují pád Volkswagenu Golf i dalších koncernových modelů
V dubnu byl ovšem již Golf zpátky na trůnu
A facelift standardních i sportovních verzí jej nejspíše „nakopne” k dalšímu růstu
Zdroj: JATO Dynamics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva