Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Potvrzeno: VW Golf skutečně přišel o pozici evropské jedničky, ale jen na chvíli
25.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po dekády jen zřídka vídaná věc je teď oficiálně jistotou. Stejně tak už je ale jisté, že sesazení Golfu z trůnu bylo jen velmi krátkodobou záležitostí.
Na počátku května jsme zmínili jedno velké překvapení. Volkswagen Golf byl po delší době sesazen z trůnu nejprodávanějšího vozu Evropy, přičemž korunu si nasadil Ford Fiesta. Pro „lidový vůz“ se rozhodně nejednalo o dobrou zprávu, po celou svou existenci v rámci Starého kontinentu pokořen pouze pěti vozy, takže na druhá místa opravdu není zvyklý.
Tato rošáda ale měla svůj logický a nepříliš udržitelný důvod. V případě obou aut došlo k modernizaci, přičemž u Volkswagenu Golf se jednalo o facelift, Ford Fiesta pak dorazil rovnou v nové generaci. Prodejci modrého oválu tak vyprazdňovali sklady za pomoci obřích slev, na což slyšela hezká řádka zákazníků. Divit se jim přitom rozhodně nemůžeme, neboť nová Fiesta nejspíše bude o poznání lepší než předchůdce, zároveň však bude k mání výrazně dráže.
Veškeré okolnosti tedy nasvědčovaly úprku lidí do showroomů Fordu, ty s logem VW ovšem taktéž nezely prázdnotou. Problémem ale bylo pomalé naskladňovaní faceliftu. A kde není co prodávat, tam není co registrovat. Modrý ovál tedy v březnu - ne v dubnu, jak jsme dříve mylně informovali, za což se omlouváme - prodal 47 263 aut, tedy o 11,8 % více než loni. Vůči tomu registrace Volkswagenu Golf klesly o 16,9 % na 46 795 vozů.
Jak sami vidíte, jde o drobný rozdíl, nicméně na ten se již historie ptát nebude. Stejně jako na okolnosti, proč k sesazení „lidového vozu“ z trůnu došlo. Je ale třeba dodat, že Fiesta byla jen jakýmsi zimním králem, což jsme ostatně prorokovali. Pohled na statistiky týkající se dubna již naznačují, že Golf je s 35 085 registracemi zpátky v čele. Stále sice meziročně ztrácí (-28,1 %), to je ovšem dáno i nižším letošním počtem pracovních dní.
Modrý ovál se oproti tomu propadl ještě více, sklady prodejců tedy nejspíše již zejí prázdnotou. Či do nich už dorazila nová generace. Ať tak či onak, prodeje klesly o 20,4 procenta na 17 943 aut, pročež se Fiesta rázem musí spokojit až s osmou příčkou mezi nejprodávanějšími vozy Evropy. Převálcovaly jí přitom i další modely VW, a sice Polo a především pak Tiguan, jehož registrace vylétly o neskutečných 71,6 procenta.
Stran toho již jen můžeme zmínit, že březen byl pro Volkswagen skutečně velmi smolným měsícem. Propadly se totiž i prodeje modelu Passat či třeba Škody Octavia. Zatímco ale zástupce české značky skončil alespoň na 18. příčce, Němce najdeme až na 39. místě. V dubnu si pak sice polepšil a posunul se na 26. pozici, nicméně v rámci kusů na tom byl Passat ještě hůře než třetí letošní měsíc.
Stejný propad v rámci prodaných vozů lze vysledovat také u Škody, nicméně Octavia se alespoň dokázala vrátit do nejlepší desítky. Nissan Qashqai má ale těsně za zády, přičemž zájem o SUV roste samozřejmě daleko více než o liftbacky či kombíky. Je proto možné, že v květnu bude již Octavia opětovně mimo Top 10. Zvláště když hodně spoléhá na dieselové motory, jejichž obliba klesá.
Také o této skutečnosti jsme se v minulosti zmiňovali, zvláště v souvislosti s německým trhem. Nyní ale můžeme přihodit do placu čísla, jenž se týkají celé Evropy. Jak jsme ale říkali, pozitivní opravdu nejsou. Máme zde totiž 15procentní pokles registrací dieselových vozů, jenž vede k 46procentnímu tržnímu podílu. Ten byl ale přitom ještě loni padesátiprocentní.
Březnové statistiky v plné kráse odhalují pád Volkswagenu Golf i dalších koncernových modelů
V dubnu byl ovšem již Golf zpátky na trůnu
A facelift standardních i sportovních verzí jej nejspíše „nakopne” k dalšímu růstu
Zdroj: JATO Dynamics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před 2 hodinami - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 5 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan