Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Povaha zájemců o první elektrické Porsche znamená pro Teslu velký problém
12.3.2019 | Petr Prokopec
Americká automobilka dosud neměla ve světě prakticky žádnou relevantní konkurenci. Porsche Taycan bude první soupeř, s nímž se bude muset vypořádat. Problémy s ním má už teď.
Už už to vypadalo, že Tesla má nejhorší etapu ve své historii za sebou. Dosáhla zisku, začala s vývozem Modelu 3 do Evropy a navíc představila jeho levnou základní verzi. Jenže zdání klame, na obzoru jsou nové mraky. A ty by mohly věčný kalifornský start-up spláchnout tak, že už by to automobilka nemusela rozdýchat. Řeč je o konkurenci, která sice až do letošního roku nechávala Teslu na trhu osamocenou, nyní však hodlá tlačit hned na několika frontách.
Důkazem je vskutku enormní poptávka po chystaném Porsche Taycan. Němci svou elektrickou prvotinu v produkčním hávu představí ještě letos, od roku příštího pak rozjede sériovou výrobu. Původně počítali s produkcí 20 tisíc exemplářů ročně, vlna zájmu je však přiměla navýšit kapacitu na dvojnásobek. Je sice otázkou, na jaké míře se poptávka udrží v následujících letech, samotné množství ale ve výsledku není tím hlavním, co by Teslu mělo trápit.
Šéf německé automobilky Oliver Blume v rozhovoru pro magazín Autogazette uvedl, že 50 procent všech zájemců ještě nikdy v historii nevlastnilo Porsche. Elektrický Taycan tedy oslovuje přesně tu klientelu, kterou vozy jako 911, Cayenne či Panamera neměly nikdy šanci zaujmout. Co je ale nejzajímavější, Blume řekl, že většina zájemců o Taycan se rekrutuje z řad současných majitelů Tesel.
To je pro americkou firmu velmi špatná zpráva, neboť svědčí o omezené loajalitě zákazníků. Až dosud se totiž zdálo, že kdo si jednou Teslu koupil, už jí zůstane nadosmrti věrný, i kdyby se mu rozpadala pod rukama. Jenže jakmile se objevilo něco společensky ještě prestižnějšího, lidé začínají měnit názor. Náhle od nich začínají zaznívat stále hlasitější zmínky o tragické kvalitě, již se Tesle nedaří vylepšit ani po sedmileté výrobě Modelu S. Od Porsche ale naopak každý očekává jen zachování současných standardů, tedy více než prvotřídní stav.
Nejde navíc jen o kvalitu vozidel, ale i samotný přístup k zákazníkům. V případě Tesly lidé často nevědí, kdy dostanou nový vůz či jak dlouho bude trvat oprava jejich stávajícího. Porsche ale mrtvého brouka jistě hrát nebude. Blume na rovinu řekl, že kvůli enormnímu zájmu se natáhne čekací doba. Automobilka proto lidem bude nabízet některý ze stávajících plug-in hybridů, které budou moci využívat, než převezmou klíčky od ryzího elektromobilu.
Muska tak nejspíše nyní čekají opravdu krušné časy. Bude se muset vypořádat s tím, že movitá klientela není vůči němu ani zdaleka tak loajální, jak se po zveřejnění mnoha anket zdálo. Kromě toho vše působí dojmem, že počet lidí reálně chtějících elektromobily je stále velmi malý a velká část z nich už auto do zásuvky má. Nyní tak jen bude měnit kabáty a jednoduše zakotví u toho, který ji padne lépe a hned se nerozpadne.
Chystané Porsche Taycan nedávno pochválil i Walter Röhrl. Jeho slovo sice na klientelu Tesly platit nebude, stávající klientelu značky z Zuffenhausenu ale přesvědčit ke koupi může
Zdroj: Autogazette
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch