Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pravá identita této ohyzdnosti vás přivede k slzám. Někteří lidé nemají vkus
4.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když tento výtvor zahlédnete poprvé, řeknete si cosi šílené úpravě, kterých jste už viděli spoustu. Jenže za základ tady posloužilo opravdu krásné auto.
Také patříte k těm, pro které je Jaguar E-Type jedním z nejkrásnějších aut historie? V takovém případě vám fotky níže dost možná způsobí celoživotní trauma. Ukazují totiž, co lze E-Typu provést, chybí-li vám špetka úcty k práci automobilových designérů, vkus či soudnost.
Autorem této zrůdnosti je podle muž z USA jménem Peter Harris, který se 40 let zabývá zakázkovými stavbami automobilů. Příběh tohoto vozu v jeho současném stavu se začíná psát před více než 30 lety a jedinou polehčující okolností je, že do Harrisových rukou dostal po nehodě, při které šel přes střechu.
I to by ale jistě šlo opravit do původního stavu, svět by nepřišel o jeden E-Type Coupé z roku 1968. Harris však odstranil střechu a místo původního britského motoru namontoval pod kapotu 4,9 V8 od Fordu. Pak nějakou dobu jezdil, než odešla převodovka, načež vůz prý roky stál bez hnutí. Až do doby zhruba před osmi lety.
Tehdy se k Harrisovi dostal Oldsmobile 442 z roku 1971, který byl silně upraven - místo sériové zadní nápravy měl přední nápravu z Cadillacu s předním pohonem, ovšem místo motoru Cadillacu byl nainstalován 7,5 V8 s kompresorem. Byla to prý zábava, takže Harris tohle celé vyndal z Oldsmobilu a nainstaloval do Jaguaru. Musel rozřezat jeho prahy a upravit pomocný rám s novým motorem, aby do sebe všechno pasovalo, ale fungovalo to.
Následně místo 7,5 V8 přišlo něco ještě většího - přeplňovaný motor Cadillac o objemu 8,2 litru. Původní přední náprava Jaguaru už tehdy na světě nebyla, tak dostal tuhou nápravu Speedways, modernější řízení a kotoučové brzdy s posilovačem na všechna kola. Také zadní odpružení (kdysi tedy přední z Cadillacu) bylo vylepšeno o moderní tlumiče a pružiny.
Obrovský kompresorový motor se prý po čase ukázal jako příliš, takže putoval pryč a místo něj dostalo tohle „Harrisovo monstrum” 5,7 V8 od Chevroletu s rychloprůchozími hliníkovými hlavami Edelbrock. Tato změna proběhla před dvěma lety a motor od té doby ujel asi 1 000 km. Převodovka zůstala z Cadillacu, je to automatický tříkvalt Turbo-Hydramatic 425, a má prý najeto asi 4 800 km.
Po pravdě, umístit takhle motor dozadu není úplně špatný nápad pro auto na zábavu. Co z toho dělá kacířství, je fakt, že za základ posloužil Jaguar E-Type, místo aby si člověk, který má prý bohaté zkušenosti se stavbou zakázkových aut, vyrobil vlastní trubkový rám a do něj nacpal tohle pohonné ústrojí, sedačky a přední nápravu.
Aby toho nebylo málo, přední světla jsou z Fordu Taurus z roku 2004, zadní světla jsou LEDky od firmy Speedways, kola jsou značky Centerline a palubní deska je vyrobena z javorového dřeva. To, co po stranách vypadá jako výfuky, jsou trubky chladicího systému vedoucí do a z chladiče, který zůstal pod přední kapotou.
Podle inzerátu na eBayi, kde je tato věc aktuálně k mání, je jediný důvod prodeje auta to, že Harris stárne a špatně se mu do něj nastupuje. Požaduje za něj neuvěřitelných 80 tisíc dolarů, tedy asi 2 milionu korun, v aukci mu ovšem lidé nabízejí zatím maximálně 6 200 dolarů, tedy asi 152 tisíc korun.
Doufáme, že se Harris při každém pohledu na ceny zrenovovaných E-Typů mlátí do hlavy původní řadicí pákou, že kvůli šíleným experimentům přišel o ohromné peníze. A kdybychom měli na rozhazování, tuhle zrůdnost bychom koupili a rituálně spálili ještě na Harrisově dvorku. I když, možná ani takto zdevastovanému E-Typu bychom to nebyli schopni udělat...
Naštěstí je E-Typů na světě ještě docela dost
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva