Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přejete si, aby už skončila móda SUV? Tak si ho sami kupte, radí manažer BMW
22.8.2019 | Petr Miler
Zní to jako protimluv, Ralph Mahler je ale dost zkušený člověk na to, aby věděl, o čem mluví. Podle něj jsou nyní SUV na vrcholu, jejich obliba ale nebude trvat věčně.
Automobilový svět v posledních letech ovládají SUV, o tom nemá smysl dlouze diskutovat. I když jejich celkový podíl na trhu stále není dominantní, růst jejich popularity je nesrovnatelný s jakýmkoli jiným segmentem. V některých částech světa tak už převzaly vládu a v jiných se to dříve nebo později očekává.
Leckomu se tento stav nelíbí a ani my nebudeme zastírat, že pro SUV dvakrát nehoříme. Jejich oblibu je ale třeba vzít jako fakt - lidé mají rádi jejich velikost, vyšší pozici za volantem, snazší nastupování, univerzálnost a pasivní bezpečnost. To všechno preferují před horší dynamikou, spotřebou, jízdními vlastnostmi, ovladatelností i cenou ve srovnání s konvenčními vozy stejné třídy. A ať už to chápete, nebo ne, v tuto chvíli s tím nic nenaděláte.
Podobně smýšlí o SUV i Ralph Mahler, šéf produktového plánování a hlavní stratég BMW pro Severní Ameriku, kde jsou SUV ještě více na koni než v Evropě. Také on si je vědom jejich nedostatků, hovoří o nich jako o „těžkých crossoverech s vysokým těžištěm a podobnými věcmi”, respektuje ale fakt, že lidem vyhovuje výše zmíněné. V Americe dnes BMW prodává SUV ve srovnání se zbytkem nabídky přibližně z poloviny a Mahler předpokládá, že prodeje značky v dohledné době ovládnou. Ale co bude pak?
O tomto už otevřeně mluví řada automobilek, neboť nikdo nepředpokládá, že obliba aut jakéhokoli ražení nebude trvat věčně. Svůj názor na to má Honda, konec SUV v budoucnu vidí i Volkswagen a mluví o něm také Nissan, který tyto vozy prakticky živí. A vůbec nejblíže jej spatřují Korejci, jejichž šéf designu mluví o tom, že všichni již pracují na tom, co SUV nahradí. Svůj názor na to má i Mahler, nevidí ale žádný jasný moment, která tato auta dostane na druhou kolej, hovoří spíše o naplnění jistého scénáře.
„Myslím, že jakmile jejich podíl na trhu dosáhne, řekněme, 70 procent nebo něčeho takového, většina lidí si řekne: 'Chci být jiný, nechci být součástí toho velkého davu.' A v tu chvíli vezme trh jiný směr,” řekl Mahler v rozhovoru pro magazín Auto Guide. „Myslím, že celkový koncept SUV je velmi dobrý, ale to, že se chceme odlišovat, že chceme všichni ukázat, jaké jsme individuality, to si myslím po překonání určité hranice zlomí SUV vaz,” dodává.
Na otázku, kdy by se tak mohlo stát, odmítá přesně odpovědět, s úsměvem ale dává jasnou radu - pokud chcete, aby móda SUV skončila co nejdříve, kupte si ho také. Jen tak bude urychlen výše zmíněný proces, který nakonec rozmach těchto vozů zastaví. Nevíme, jestli na tento tip coby odpůrci podobných aut budete slyšet, racionalitu mu ale upřít nelze. Až SUV přestanou být výjimečná a - pro některé lidi - také provokativní pro okolí, tedy třeba právě pro vás, přestanou pro ně být i zajímavá a dají zase přednost něčemu jinému. Čemu, to už je docela jiná otázka.
Model X7 je polsedním přídavkem do řady SUV mnichovského BMW. Stěží bude poslední, šéf produktového plánování a strategie značky ovšem říká, že rozmach těchto vozů se jednoho dne zastaví, a to kvůli tomu, že jejich obliba bude zkrátka přílišná a pro lidi ztratí atraktivitu. Pokud tedy chcete tento proces urchlit, SUV si kupte též
Zdroj: Auto Guide
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB