Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přejete si, aby už skončila móda SUV? Tak si ho sami kupte, radí manažer BMW
22.8.2019 | Petr Miler
Zní to jako protimluv, Ralph Mahler je ale dost zkušený člověk na to, aby věděl, o čem mluví. Podle něj jsou nyní SUV na vrcholu, jejich obliba ale nebude trvat věčně.
Automobilový svět v posledních letech ovládají SUV, o tom nemá smysl dlouze diskutovat. I když jejich celkový podíl na trhu stále není dominantní, růst jejich popularity je nesrovnatelný s jakýmkoli jiným segmentem. V některých částech světa tak už převzaly vládu a v jiných se to dříve nebo později očekává.
Leckomu se tento stav nelíbí a ani my nebudeme zastírat, že pro SUV dvakrát nehoříme. Jejich oblibu je ale třeba vzít jako fakt - lidé mají rádi jejich velikost, vyšší pozici za volantem, snazší nastupování, univerzálnost a pasivní bezpečnost. To všechno preferují před horší dynamikou, spotřebou, jízdními vlastnostmi, ovladatelností i cenou ve srovnání s konvenčními vozy stejné třídy. A ať už to chápete, nebo ne, v tuto chvíli s tím nic nenaděláte.
Podobně smýšlí o SUV i Ralph Mahler, šéf produktového plánování a hlavní stratég BMW pro Severní Ameriku, kde jsou SUV ještě více na koni než v Evropě. Také on si je vědom jejich nedostatků, hovoří o nich jako o „těžkých crossoverech s vysokým těžištěm a podobnými věcmi”, respektuje ale fakt, že lidem vyhovuje výše zmíněné. V Americe dnes BMW prodává SUV ve srovnání se zbytkem nabídky přibližně z poloviny a Mahler předpokládá, že prodeje značky v dohledné době ovládnou. Ale co bude pak?
O tomto už otevřeně mluví řada automobilek, neboť nikdo nepředpokládá, že obliba aut jakéhokoli ražení nebude trvat věčně. Svůj názor na to má Honda, konec SUV v budoucnu vidí i Volkswagen a mluví o něm také Nissan, který tyto vozy prakticky živí. A vůbec nejblíže jej spatřují Korejci, jejichž šéf designu mluví o tom, že všichni již pracují na tom, co SUV nahradí. Svůj názor na to má i Mahler, nevidí ale žádný jasný moment, která tato auta dostane na druhou kolej, hovoří spíše o naplnění jistého scénáře.
„Myslím, že jakmile jejich podíl na trhu dosáhne, řekněme, 70 procent nebo něčeho takového, většina lidí si řekne: 'Chci být jiný, nechci být součástí toho velkého davu.' A v tu chvíli vezme trh jiný směr,” řekl Mahler v rozhovoru pro magazín Auto Guide. „Myslím, že celkový koncept SUV je velmi dobrý, ale to, že se chceme odlišovat, že chceme všichni ukázat, jaké jsme individuality, to si myslím po překonání určité hranice zlomí SUV vaz,” dodává.
Na otázku, kdy by se tak mohlo stát, odmítá přesně odpovědět, s úsměvem ale dává jasnou radu - pokud chcete, aby móda SUV skončila co nejdříve, kupte si ho také. Jen tak bude urychlen výše zmíněný proces, který nakonec rozmach těchto vozů zastaví. Nevíme, jestli na tento tip coby odpůrci podobných aut budete slyšet, racionalitu mu ale upřít nelze. Až SUV přestanou být výjimečná a - pro některé lidi - také provokativní pro okolí, tedy třeba právě pro vás, přestanou pro ně být i zajímavá a dají zase přednost něčemu jinému. Čemu, to už je docela jiná otázka.
Model X7 je polsedním přídavkem do řady SUV mnichovského BMW. Stěží bude poslední, šéf produktového plánování a strategie značky ovšem říká, že rozmach těchto vozů se jednoho dne zastaví, a to kvůli tomu, že jejich obliba bude zkrátka přílišná a pro lidi ztratí atraktivitu. Pokud tedy chcete tento proces urchlit, SUV si kupte též
Zdroj: Auto Guide
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva