Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prémiové značky mají problém. Klesají jim prodeje, i když nabízí stále více modelů
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW kdysi nabízelo pár modelů, teď je nespočítáte ani prsty všech končetin a přibývají další. Přesto to nestačí k uchvácení dalších nových zákazníků.
Plány mluvící o budoucím růstu jsou tradiční součástí tiskových zpráv automobilek a tím i našeho zpravodajství. Není přitom důležité, zda se jedná o mainstreamovou či prémiovou značku - novými modely nás hodlají zahltit všichni od Volkswagenu přes Škodu až třeba po BMW. Právě mnichovská automobilka se rozhodně nehodlá držet u země, do konce příštího roku se od ní dočkáme hned 40 novinek. Cílem tohoto útoku je Mercedes, jehož portfolio také značně narostlo.
Tyto expanzivní plány jsou jedna věc, prodeje jiná. Ve Spojených státech v prvních třech měsících letošního roku BMW ještě zvládalo držet krok s loňskými výsledky, v dubnu a květnu prodeje nových aut výraznou měrou poklesly. Tyto měsíce navíc nebyly příznivé ani vůči Mercedesu, třícípá hvězda však alespoň od ledna do března dosáhla oproti loňsku náskoku, který ji daný pokles pomáhá kompenzovat.
Problémem ovšem je, že výhled na druhou polovinu roku není zrovna pozitivní. Dle analytiků by letos mělo být ve Státech prodáno o milion aut méně než loni. Prémiových značek jako BMW a Mercedes se tento pokles dotkne nejvíce, neboť třeba Toyota dosáhla letos v květnu v zámoří podstatného zlepšení (192 837 prodaných aut oproti 185 998), i když trh klesl o 3 %.
Je tedy zjevné, že Němci mají oproti Japoncům problém. To potvrzuje Shujaat Siddiqui, šéf dealerství Dave Walter BMW v americkém Ohiu. Dle něj bylo cílem značky „navýšení tržního podílu, nicméně nakonec jsme se dočkali jisté formy kanibalizace“. Zákazníci tak ve výsledku přeskakují mezi jednotlivými novými modely, dosud neoslovenou klientelu ale stále širší nabídka ve větší mÍře nezaujala.
Podle Williama Faye, výkonného viceprezidenta severoamerické divize Toyoty, bude navíc další boj o zákazníka ještě tužší. Připravit se na něj ostatně musí i Japonci, respektive jejich luxusní divize Lexus. Také ta začíná ve Státech ztrácet své pozice, za čímž stojí hlavně přesun zákazníků od tradičních karosářských variant ke crossoverům a SUV. „Dostáváme se do bodu, kdy na ně připadne 65 % trhu.“
Výrobci tedy musí urychleně změnit skladbu nabídky. Tu stávající je pak dle Faye třeba nabídnout se slevami, případně s výhodnějším leasingem. Acura a Infiniti tak již měly učinit, přičemž jejich červnové registrace po ohlášení firemních pobídek už narostly. Jessica Caldwell, analytička firmy Edmunds, pak rovněž dodává, že je potřeba změna strategie, s jakou se automobilky snaží zákazníky oslovit.
„Změnily se prvky, které definují luxusní značku. Dříve býval pro jakýkoliv prémiový vůz důležitý čas zrychlení z nuly na stovku. Ale když kupujete SUV s pohonem všech kol, akcelerace skoro nikoho nezajímá.“ Jsme tedy zvědavi, jak se věci v příštích měsících a letech vyvinou. Jedno je ovšem jisté - automobilový svět se razantně mění a výrobci se tomu musí přizpůsobit. A kvantita jako automatická cesta k růstu či alespoň zachování pozice na trhu zjevně přestává fungovat...
Nabídka BMW je sice aktuálně nejčlenitější v historii, registrace ale přesto začínají klesat
Zdroj: New York Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda