Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prémiové značky mají problém. Klesají jim prodeje, i když nabízí stále více modelů
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW kdysi nabízelo pár modelů, teď je nespočítáte ani prsty všech končetin a přibývají další. Přesto to nestačí k uchvácení dalších nových zákazníků.
Plány mluvící o budoucím růstu jsou tradiční součástí tiskových zpráv automobilek a tím i našeho zpravodajství. Není přitom důležité, zda se jedná o mainstreamovou či prémiovou značku - novými modely nás hodlají zahltit všichni od Volkswagenu přes Škodu až třeba po BMW. Právě mnichovská automobilka se rozhodně nehodlá držet u země, do konce příštího roku se od ní dočkáme hned 40 novinek. Cílem tohoto útoku je Mercedes, jehož portfolio také značně narostlo.
Tyto expanzivní plány jsou jedna věc, prodeje jiná. Ve Spojených státech v prvních třech měsících letošního roku BMW ještě zvládalo držet krok s loňskými výsledky, v dubnu a květnu prodeje nových aut výraznou měrou poklesly. Tyto měsíce navíc nebyly příznivé ani vůči Mercedesu, třícípá hvězda však alespoň od ledna do března dosáhla oproti loňsku náskoku, který ji daný pokles pomáhá kompenzovat.
Problémem ovšem je, že výhled na druhou polovinu roku není zrovna pozitivní. Dle analytiků by letos mělo být ve Státech prodáno o milion aut méně než loni. Prémiových značek jako BMW a Mercedes se tento pokles dotkne nejvíce, neboť třeba Toyota dosáhla letos v květnu v zámoří podstatného zlepšení (192 837 prodaných aut oproti 185 998), i když trh klesl o 3 %.
Je tedy zjevné, že Němci mají oproti Japoncům problém. To potvrzuje Shujaat Siddiqui, šéf dealerství Dave Walter BMW v americkém Ohiu. Dle něj bylo cílem značky „navýšení tržního podílu, nicméně nakonec jsme se dočkali jisté formy kanibalizace“. Zákazníci tak ve výsledku přeskakují mezi jednotlivými novými modely, dosud neoslovenou klientelu ale stále širší nabídka ve větší mÍře nezaujala.
Podle Williama Faye, výkonného viceprezidenta severoamerické divize Toyoty, bude navíc další boj o zákazníka ještě tužší. Připravit se na něj ostatně musí i Japonci, respektive jejich luxusní divize Lexus. Také ta začíná ve Státech ztrácet své pozice, za čímž stojí hlavně přesun zákazníků od tradičních karosářských variant ke crossoverům a SUV. „Dostáváme se do bodu, kdy na ně připadne 65 % trhu.“
Výrobci tedy musí urychleně změnit skladbu nabídky. Tu stávající je pak dle Faye třeba nabídnout se slevami, případně s výhodnějším leasingem. Acura a Infiniti tak již měly učinit, přičemž jejich červnové registrace po ohlášení firemních pobídek už narostly. Jessica Caldwell, analytička firmy Edmunds, pak rovněž dodává, že je potřeba změna strategie, s jakou se automobilky snaží zákazníky oslovit.
„Změnily se prvky, které definují luxusní značku. Dříve býval pro jakýkoliv prémiový vůz důležitý čas zrychlení z nuly na stovku. Ale když kupujete SUV s pohonem všech kol, akcelerace skoro nikoho nezajímá.“ Jsme tedy zvědavi, jak se věci v příštích měsících a letech vyvinou. Jedno je ovšem jisté - automobilový svět se razantně mění a výrobci se tomu musí přizpůsobit. A kvantita jako automatická cesta k růstu či alespoň zachování pozice na trhu zjevně přestává fungovat...
Nabídka BMW je sice aktuálně nejčlenitější v historii, registrace ale přesto začínají klesat
Zdroj: New York Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 42 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva