Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přestup Ronalda do Juventusu hýbe světem aut. I jinak, než by vás kdy napadlo
12.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že si slavný Cristiano za vyšší gáži koupí pár nových superaut? To asi ano, bezprostřední efekt jeho přestupu je ale úplně jiný a ovlivňuje dění v Jeepu a Fiatu. V dobrém i zlém.
O víkendu jsme vás informovali, že Cristiano Ronaldo nejspíše přestoupí z Realu Madrid do Juventusu Turín. Teď už je to oficiální, transfer byl potvrzen všemi zúčastněnými stranami, přičemž italský klub vyplatí tomu španělskému 105 milionů Eur (cca 2,72 mld. Kč) ve dvou splátkách. Samotný hvězdný fotbalista si pak přijde na 30 milionů Eur (777,33 milionů korun) ročně, a to minimálně po dobu následujících čtyř let.
První podstatnou souvislost se světem aut nebylo nutné hledat dlouho, předem se s ní přihlásili zaměstnanci Fiatu. Turínský velkoklub totiž z většiny patří rodině Agnelliů, která ovládá i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Odboráři Fiatu nejsou spokojeni s tím, že dělníci továren značky léta nedostali přidáno a vedení firmy odkládá potřebné investice do nových modelů. Vedle toho přitom titíž lidé nemají problém vytáhnout miliardy na koupi jediného fotbalisty.
„Je nepřijatelné, že zatímco zaměstnanci FCA dále přináší velké ekonomické oběti, ta samá společnost utratí stovky milionů euro za nákup jednoho hráče,” stoji v prohlášení Unione Sindacale di Base. Ta proto oznámila, že v sobotu 15. července ve 22:00 zahájí stávku v továrně firmy v Melfi, která potrvá až 6:00 ráno v úterý 17. července. V Melfi se nyní vyrábí modely Fiat 500X a Jeep Renegade.
Na jedné straně lze hněv zaměstnanců a za nimi stojících odborů jistě pochopit. FCA není v kondici, která by přinášela spokojenost všem a obří investice do nákupu Ronalda jistě dráždí. Nicméně je třeba si uvědomit, že přítomnost světové celebrity prvního řádu v Juventusu může nakonec prospět FCA i jeho zaměstnancům.
Proč by tomu tak mohlo být? Jasnou odpovědí by pro vás mohl být pohled na dres italského klubu. Již šest let totiž mají hráči na prsou velké logo Jeepu. Pokud by přitom Ronaldo přivedl Juventus zpátky k vítězství v Lize mistrů, pak dle Erica Smallwooda, prezidenta firmy Apex Marketing Group, značka získá mediální pokrytí v hodnotě 58,3 milionů dolarů. To je přitom takřka třikrát větší suma, než jakou má FCA ročně Juventusu přispívat.
S tímto mediálním pokrytím a Ronaldovým vlivem na fanoušky tak především Jeep může počítat s růstem prodejů, což ostatně naznačuje i Chris Chaney, viceprezident značky pro strategické vize. Dle něj nyní veškerá ozubená soukolí ideálně zapadla do sebe. „Svoboda, dobrodružství a otevřenost, jež Jeep representuje, přitahují každého. Ale obzvláště přitažlivé se tyto věci stanou pro hispánské kupce nových aut.“
Jeep tedy již Ronalda bere jako stěžejní pilíř pro svůj další růst. Podobný názor pak nejspíše budou zastávat i firmy Adidas, Allianz či Samsung, které rovněž patří mezi sponzory Juventusu. Proti jeho přestupu jsou tak evidentně jen odbory. Kdo v tomto sporu bude tahat za delší kus provazu, ukáže až čas, už současný dopad Ronaldova přestupu na automobilový svět ale ukazuje, jak moc významnou persónou je - ať už ho milujete, nenávidíte, nebo je vám úplně ukradený...
Z přestupu Ronalda bude profitovat především Jeep, jehož logo bude hvězdný fotbalista nosit po příští čtyři roky na prsou. A jistě to nebude jediná jeho marketingová aktivita ve prospěch značky
Sám Ronaldo je vyhlášeným automobilovým fandou, v jeho garáži se najdou opravdu výjimečné stroje. FCA tak může jeho vliv použít i pro podporu jiných svých aktivit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva