Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přestup Ronalda do Juventusu hýbe světem aut. I jinak, než by vás kdy napadlo
12.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že si slavný Cristiano za vyšší gáži koupí pár nových superaut? To asi ano, bezprostřední efekt jeho přestupu je ale úplně jiný a ovlivňuje dění v Jeepu a Fiatu. V dobrém i zlém.
O víkendu jsme vás informovali, že Cristiano Ronaldo nejspíše přestoupí z Realu Madrid do Juventusu Turín. Teď už je to oficiální, transfer byl potvrzen všemi zúčastněnými stranami, přičemž italský klub vyplatí tomu španělskému 105 milionů Eur (cca 2,72 mld. Kč) ve dvou splátkách. Samotný hvězdný fotbalista si pak přijde na 30 milionů Eur (777,33 milionů korun) ročně, a to minimálně po dobu následujících čtyř let.
První podstatnou souvislost se světem aut nebylo nutné hledat dlouho, předem se s ní přihlásili zaměstnanci Fiatu. Turínský velkoklub totiž z většiny patří rodině Agnelliů, která ovládá i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Odboráři Fiatu nejsou spokojeni s tím, že dělníci továren značky léta nedostali přidáno a vedení firmy odkládá potřebné investice do nových modelů. Vedle toho přitom titíž lidé nemají problém vytáhnout miliardy na koupi jediného fotbalisty.
„Je nepřijatelné, že zatímco zaměstnanci FCA dále přináší velké ekonomické oběti, ta samá společnost utratí stovky milionů euro za nákup jednoho hráče,” stoji v prohlášení Unione Sindacale di Base. Ta proto oznámila, že v sobotu 15. července ve 22:00 zahájí stávku v továrně firmy v Melfi, která potrvá až 6:00 ráno v úterý 17. července. V Melfi se nyní vyrábí modely Fiat 500X a Jeep Renegade.
Na jedné straně lze hněv zaměstnanců a za nimi stojících odborů jistě pochopit. FCA není v kondici, která by přinášela spokojenost všem a obří investice do nákupu Ronalda jistě dráždí. Nicméně je třeba si uvědomit, že přítomnost světové celebrity prvního řádu v Juventusu může nakonec prospět FCA i jeho zaměstnancům.
Proč by tomu tak mohlo být? Jasnou odpovědí by pro vás mohl být pohled na dres italského klubu. Již šest let totiž mají hráči na prsou velké logo Jeepu. Pokud by přitom Ronaldo přivedl Juventus zpátky k vítězství v Lize mistrů, pak dle Erica Smallwooda, prezidenta firmy Apex Marketing Group, značka získá mediální pokrytí v hodnotě 58,3 milionů dolarů. To je přitom takřka třikrát větší suma, než jakou má FCA ročně Juventusu přispívat.
S tímto mediálním pokrytím a Ronaldovým vlivem na fanoušky tak především Jeep může počítat s růstem prodejů, což ostatně naznačuje i Chris Chaney, viceprezident značky pro strategické vize. Dle něj nyní veškerá ozubená soukolí ideálně zapadla do sebe. „Svoboda, dobrodružství a otevřenost, jež Jeep representuje, přitahují každého. Ale obzvláště přitažlivé se tyto věci stanou pro hispánské kupce nových aut.“
Jeep tedy již Ronalda bere jako stěžejní pilíř pro svůj další růst. Podobný názor pak nejspíše budou zastávat i firmy Adidas, Allianz či Samsung, které rovněž patří mezi sponzory Juventusu. Proti jeho přestupu jsou tak evidentně jen odbory. Kdo v tomto sporu bude tahat za delší kus provazu, ukáže až čas, už současný dopad Ronaldova přestupu na automobilový svět ale ukazuje, jak moc významnou persónou je - ať už ho milujete, nenávidíte, nebo je vám úplně ukradený...
Z přestupu Ronalda bude profitovat především Jeep, jehož logo bude hvězdný fotbalista nosit po příští čtyři roky na prsou. A jistě to nebude jediná jeho marketingová aktivita ve prospěch značky
Sám Ronaldo je vyhlášeným automobilovým fandou, v jeho garáži se najdou opravdu výjimečné stroje. FCA tak může jeho vliv použít i pro podporu jiných svých aktivit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva